Feilmelding 2013 Sharan 2.0 TDI 4-Motion, NOX-sensor 2 G687. 11000,- å bytte??

Anbefalte innlegg

Fruen fikk feilmelding på bilen, eg er såklart vekkreist på jobb, gult lys i dash. Ho svinga innom den lokale VW-forhandlaren, og etter diagnose kjem dei med følgande "tilbud":

Skifte NOX-sensor 2 G687 til den nette sum av kr 11000,- Det skjedde såklart tre veker etter at 5-års garantien er utgått! :-/

Nokon som har vore borti dette før? Har eg rett i mine mistankar om at dette kan være ettervirkningar etter Dieselgate oppgraderinga dei gjorde i fjor? Etter det har vi fått skifta EGR (rauk tre veker etter oppgraderinga) og vi har hatt rykking i enkelte turtallsområde som dei har prøvd å ordne ved å oppgradere software. Fortsatt ikkje heilt 100% med tanke på rykking.

Anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt EGR og feil på partikkelfilter er vel slikt som flere har fått dekket etter oppgraderingen? Om ikke så burde det blitt søkt på goodwill og ev delvis dekning på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått svar fra forhandler at delekost går på ''Goodwill-kontoen''.. Gikk fra kr 11000,- til kr 1100,- :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt 2 biler med samme motor. Bilen uten ea189 røyk dyse nummer 3 og EGR på 73000km golf 1.6tdi 2010modell. Nå touran 2011 modell utført ea189 for snart 1.5 år på 76000km. Nå røyk dyse nummer 3 på 103000km. Dekt på goodwill som de kaller det. Jeg har motor og gir forsikring på bilen No jeg tegnet med en gang garanti går ut. Koster litt men jaggu koster det mer når det skjer noe hvis du ikke har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt 2 biler med samme motor. Bilen uten ea189 røyk dyse nummer 3 og EGR på 73000km golf 1.6tdi 2010modell. Nå touran 2011 modell utført ea189 for snart 1.5 år på 76000km. Nå røyk dyse nummer 3 på 103000km. Dekt på goodwill som de kaller det. Jeg har motor og gir forsikring på bilen No jeg tegnet med en gang garanti går ut. Koster litt men jaggu koster det mer når det skjer noe hvis du ikke har det.

 

Takk for info. Utvida forsikring står på planen dersom vi ikkje går for å bytte til nyare bil igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info. Utvida forsikring står på planen dersom vi ikkje går for å bytte til nyare bil igjen :)

 

Vurderer nyere bil med garanti selv. Men får se hva lommeboka vil. Jeg har IF super kasko på Touranen gjennom Even her i klubben kostet meg heller ikke noe å få fraktet bil til verksted har ikke egenandel på det. Så kostet meg ingenting å få fikset bilen, men var litt kjipt når den stoppet for bilen var full av matvarer etter tur til Sverige. Ble fraktet fra Vestby til Albjerk i Drammen. Hentet den der selv dagen etter da jeg jobber på Mobile i Hokksund hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.