1.6 tdi cr som plutselig stopper

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med 1.6tdi cr motor som plutselig stopper?

den har stoppet inn/ut mot kryss. er veldig vanskelig å få startet igjen, må kinne lenge og flere ganger

Virker nesten som den ikke får diesel

Egr skal være byttet for ca 5-10 000km siden.

lå inne feilmelding på glødeplugger, nr 1 og 3

slettet feilkoden og den kom ikke tilbake...

Bilen går som den skal, ingen varsellamper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som kunne vært interessant å sjekket her er om det er manglende drivstoff som gjør dette, dvs. kjørt en logg på railtrykk, samt sett hva railtrykk er under startførsøk etterpå.

Skiftet en pumpe i tank på en 2010 Golf med 1.6TDICR for en stund tilbake, symptomene var tungstarthet. Den stoppet dog ikke inn mot kryss ol.

Du som har VCDS kan jo sjekke om denne fungerer, så får du utelukket den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du tenker da at jeg skal måle når bilen stopper :)? problemet er med det er bare at den stopper ca 1 gang i halv året :P

husker du hvilken group i VCDS man måler railtrykket :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja da er det litt verre. Regnet med at problemet var vedvarende.

Iom. at denne har 1.6TDI så regner jeg med at den er så ny at den har UDS protokoll, dermed har den Adv. measuring values isteden for måleblokk/gruppe.

Rull nedover i lista så skal den stå der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk EGR feil, men hvis den er byttet er sjansen liten for at det er den.. Men sjansen er der fortsatt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal koble på og sjekke :)

Er det typisk ved Egr feil at bilen stopper og at den blir utrolig tungstartet:)? Akkurat som at den ikke skulle få diesel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et av symptomene man kan få ved defekt EGR, det er ikke et typisk symptom, men kan skje. Dog. lite trolig i ditt tilfelle, siden den er så ny.

Derfor kunne det vært interessant å visst om du har railtrykk når problemet oppstår.

Har du railtrykk så er brått EGR en større sannsynlighet, så lenge du ikke har noen feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte test på railtrykk, sånn som i video under

så gikk det ikke lenge etter at jeg stoppa bilen at trykket ble borte. gjorde testen lik som i video.

startet bilen og målte fuel pressure:actual value

når jeg stoppa bilen og gikk tilbake i menyen på VCDS, satta på tenninga igjen og gikk inn igjen på fuel pressure:actual value. da sank trykket fort ned til null

Hadde temp på 91grader

Tyder dette da på at jeg har en lekkasje :)? noen typiske lekkasje feil på disse motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den testen der er beregnet for bensinmotor, siden du har diesel blir den urelevant i denne sammenheng.

Det er helt normalt at railtrykk forsvinner/detter ned mot 0 fort på en dieselbil, så det er ingen ting å uroe seg for.

Det jeg mente med railtrykk lenger opp er; at det ville vært interessant å sett om det var manglende/droppende railtrykk som gjorde at bilen stoppet under kjøring, og hva railtrykk evt. er ved startførsøk (når bilen ikke starter).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fader når du sier det så ser jeg nå at testen er for bensin :)

Kan godt hende at problemet koker ned til Egr, da bilen 95% har gått til småkjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en mulighet, men hvis den har gått 5-10’000km siden bytte så har jeg ikke helt troa på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.