Elektrisk radiatorvifte går ikke (audi a6 allroad 2,5tdi 02 mod)

Anbefalte innlegg

Temperaturen på motoren er litt i overkant, sjekket om ikke den elektriske vifta gikk og det gjorde den ikke.

Prøvde output test i vcds men ikke liv.

Noen så har erfaring med om det bruker å være vifta, rele eller tempsensorer som tar kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var motoren i gang da du prøvde å tvangskjøre vifta med vcds? Ble lurt av det samme selv på min 01 2,7T for ikke så lenge siden. I følge feilsøkingsprosedyren i elsawin skulle det være nok å kortslutte en temperaturbryter (samme som å tvangskjøre via vcds/klimaanlegg), men fant etter hvert ut at kontrollboksen også må ha spenning fra dynamo for å skru på vifta. På min var det en sikring som var røket, noen hadde satt inn en 40A sikring der det i følge koblingsskjema skulle være 60A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren var igang ja, har sjekket sikringene.

Må vell se om jeg finner ledningene en plass å koble fra vifta å prøve å sette 12 v rett på vifta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å gi vifta strøm og jord direkte fra inngangen på kontrollboksen. Hvis den går da så har du bekreftet at både vifta og strøm/jord til kontrollboksen er i orden. Da gjenstår bare selve boksen eller signalene den trenger for å gjøre jobben sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.