Bytte til coilovers på Audi B6 quattro

Anbefalte innlegg

Skal straks bytte til justerbare coilovers på en b6 quattro :)

 

Er det noen bolter osv som pleier å sitte godt på disse? foran og bak

som man evt pleier å måtte bytte.

 

Noen som har noe tips tricks :) eller er det ren plankekjøring :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ny gjennongående bolt på øvre bærearmer fremme.

 

Du kan også pusse denne godt rundt og begynne dunke med wd40 eller lignende.

 

Denne sitter som regel relativt godt!

 

Ellers pleier de fleste være i ok stand. [emoji4]

 

Jobben i seg selv er vell ren plankekjøring. :)

 

Husk å koble fra nivåsensor hvis du har xenon så ikke denne ryker.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du har kjempeflaks så sitter den gjennomgående bolten sikkert bom fast som Kjell skriver over her.. Mitt tips er å ikke bruke tid på den, men å løsne bærearmene inne ved fjærbeinet i stedet.. Sparer deg for MYE tid og banning.. Husk at du skal trekke til disse igjen når bilen står på hjula, slik at foringen ikke står i spenn :) Ellers er det ganske rett frem, lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak gikk som en lek :) tar foran i morra :)

 

Ja tenker jeg gjør som i video`n under :) å løsner bærearmene inne ved fjærbeinet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bytte ene øvre armen foran, så må opp med den gjennomgående bolten :P

Hva er den greieste løsningen å ta denne på? den sitter bom fast :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke bytte begge armene? Hvis du bytter begge, kan du jo bruke varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tar nok begge :)

Spørs om det ikke blir mye rustløser, varme og luftmeisel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vært forsiktig med luftmeisel. Av egen erfaring så kan det utvide bolten og gjør at bolten setter seg enda bedre.

 

Jeg ville gått fram med å prøve å skru ut som vanlig. Hvis den knekker i hodet så kan du bruke avstandstykker/muttere på mutter-siden og prøve å skru den ut. den veien.

Hvis det ikke funker så ville jeg dratt fram vinkelsliperen og skjært igjennom i de små sporene som gir klem på bærearmene. Når det er gjort er det veldig lite spenn igjen på bolten og kan mest sannsynelig slås ut :)

 

Lykke til med helvetesbolten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på noe jeg gjorde ene gangen jeg byttet. Brukte muttertrekkeren. Ga noen "slag" ene veien, snudde retning, så nye slag. Holdt på sånn en liten stund, så løsnet den. Så fikk løsnet den uten å forsøke å dra den ut liksom. Når den var løs nok så kjørte jeg på fullt med trekkeren for å "pusse" bolten litt. Da var det bare å pelle den ut. Jeg kan jo ha hatt flaks da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bolten er et sant helvete. Mange gode tips her men jeg kan si at når jeg skulle bytte mine bærearmer så hjalp ingenting. Brukte varme til kulene i bærearmene smeltet, avtrekker... Fikk beveget den 1 cm så det var et lite hull på den ene siden som jeg puttet en stor skrue inn i og stod og slo med slegge uten at den rikket seg : bh : Måtte kaste inn håndkleet og levere på verkstedet. Fikk høre at selv der slet mekanikeren. Om den sitter såpass så tror jeg det beste forslaget over er å få armen ut og sage av bolten i de små sprekkene.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.