Støpe luftfilterboks (Cold air intake)

Anbefalte innlegg

Har lyst å lage egen luftfilterboks på bilen. Har støpt basskasser og reparert bildeler med epoxy og glassfibermatter, og tror jeg vil få det til ganske greit.

 

Er det noen som har kreative innspill på hvordan jeg kan hente så mye kaldluft som mulig foran? Originalt innsug er ganske smalt, men jeg aner ikke hvor mye volum en motor suger :P

 

Vanligvis har jeg brukt avispapir eller sengetøy for å lage «fundamentet» i støpen. Det blir litt dumt inni et motorrom mtp. varmgang. Tips til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å ikke hente rett forfra, jeg gjorde det med min, og endte opp med å fylle luftfilterboksen med møkk, sand og småstein. Og luftfilteret var kast etter bare 18k km. Samt at bilen gikk ikke spesielt bedre. Så søk godt opp på hva andre har gjort med bilen, for mye jobb kan fort bli for ingen nytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Originalt har bilen min «sandfelle» i boksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det dem kalle "snow-guard" på min, det gir 0.96hk ved å fjerne den har noen testen i benk [emoji28] Har alt OEM frem til rett etter luftfilterboks nå, og etter alle tingene jeg har prøvd, så virker den bedre OEM. Det er nok en grunn til at en ingeniør fra VW har designet ting slik de er, og det skal vel mye til for å gjøre det bedre. Det da på en daily driver året rundt bil, banebil-messig er nok ting litt anderledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avispapir og tøyfiller, på en bil??

 

Hvorfor ikke bruke noe ordentlig: Kevlar, koster 750 kr/m2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ro ned. Jeg skriver at det er det jeg er vant til å bruke på sub-kasser, og jeg ber om tips.

 

Takk for det, setter pris på det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.