Audi S3 8P bytte kjølevæske flushe hele kjølesystemet trenger jeg VAG-COM ?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal flushe og bytte kjølevæske

På min Audi S3 8P 2006 modell ,BHZ motor.

Jeg har aldri luftet et system som er trykk basert. Alle kjølesystemet er trykk basert, det jeg vil frem til er at det blir vel noe annerledes når det er en turbo motor?

Hvordan fjerner jeg eventuelt luft fra kjølesystemet?

Takker på forhånd for alle som kommer med tips.

39_1267378789.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved bytte av kjølevæske, trenger jeg VAG-COM For å åpne en elektronisk styrt ventil eller noe i den forbindelse? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel et heller typisk Møller svar.

 

Det er ikke noen elektroniske spjeld i kjølekretsen.

Bilen kan være utstyrt med afterrun pumpe, men den skal ikke bjuda på problemer.

 

Termostaten vil være lukket som etter hva jeg har forstått kan forårsake litt luft første gangen motor får driftstemp. Så når du bytter ut ville jeg foreslått at du får bilen opp til driftstemp etterpå med lokket av på kjølevæsketanken. Systemet skal være rimelig selvluftende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger absolutt ikke vag com for å bytte kjøleveske.

Uten å vite årssaken til at du skal bytte så anbefaler jeg deg å bruke oppvasktabeletter som du knuser og blander inn i den gamle kjøleveska.
La bilen stå å gå til det blir driftstemp på vannet og tapp av. Fyll så på med rent vann og la den stå å gå på tomgang. Repeter gjerne dersom du føler det er nødvendig.
Etterpå fyller du opp med riktig blandeforhold med glycol. Kjør en tur til den har riktig temp å etterfyll dersom den er under minimum (etter temostaten har åpnet noen ganger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det var vel et heller typisk Møller svar.

 

Det er ikke noen elektroniske spjeld i kjølekretsen.

Bilen kan være utstyrt med afterrun pumpe, men den skal ikke bjuda på problemer.

 

Termostaten vil være lukket som etter hva jeg har forstått kan forårsake litt luft første gangen motor får driftstemp. Så når du bytter ut ville jeg foreslått at du får bilen opp til driftstemp etterpå med lokket av på kjølevæsketanken. Systemet skal være rimelig selvluftende :)

Tusen takk for informasjon. Så da bare lar jeg den gå på tomgang med lokket av og starter bilen, så lar jeg den gå på tomgang til motor har nådd drift tempratur? Det er det du mener? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Du trenger absolutt ikke vag com for å bytte kjøleveske.

Uten å vite årssaken til at du skal bytte så anbefaler jeg deg å bruke oppvasktabeletter som du knuser og blander inn i den gamle kjøleveska.
La bilen stå å gå til det blir driftstemp på vannet og tapp av. Fyll så på med rent vann og la den stå å gå på tomgang. Repeter gjerne dersom du føler det er nødvendig.
Etterpå fyller du opp med riktig blandeforhold med glycol. Kjør en tur til den har riktig temp å etterfyll dersom den er under minimum (etter temostaten har åpnet noen ganger)

Tusen takk for informasjon! Ja det ante meg at det Møller sa var bare tull. Da flusher jeg sytemet på samme måte som jeg alltid har gjort. Først så tapper jeg den for gammel kjølevæske da vil det alltid være igjen en god del væske, så da bruker jeg trykkluft 10 PSI med blåsepistol og løsner den smaleste slangen som går fra kjølevæske tanken og blåser utt siste rest av systemet. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.