2000 VW Bora 1,6 ...lugging når gasspedal slippes.

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 2000 VW Bora 1,6 AKL motor , bra bil , men lugger til skikkelig når gasspedal slippes...tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister den kun når du går av gassen?

Sjekk vacum slanger og ta en rens av gasspjeldet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på motor fester med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når gasspedal slippes , får ett rykk i bilen, skjer bare når kjørecomputer går i 0,0 i instrument....hvem av motorfestene er svakheten i såfall hvis det er det. Tenkte ellers også på gass spjeldet som er nevnt i innlegg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du vacum i bensintanken under kjøring? (du kan høre det når du åpner tank lokket) Da kan det bety at det interne lufte systemet ikke virker som det skal og bensin dampen ikke blir fordelt riktig til innsuget. Dette kan medføre at du får relativt mye damp når du går av gassen og motoren gjør et lite byks. Ventilen i kullfilteret skal tikke når bilen går på tommgang hvis den ikke gjør det så kan dette føre til for mye damp til innsuget og føre til katalysatoren ikke virker som den skal. (på sikt tette seg) Prøv å kjøre med tanklokket løst og se om nøkkingen blir borte. Har hatt dette problemet på en golf med 1.6 motor (min far) men vet ikke spesifikt hva Møller gjorde for å fikse problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang motorfeste ville jeg begynt med det midt under bilen som sitter i traversen og girkassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket vakumslanger og prøvd med litt startgass rundt omkring på motor ,men hører ingen forskjell på turtall osv. Prøvde og som foreslått ovenfor med bensinlokk , tikkelyd fra kullfilter ,ikke noe vakum og filteret tikker. Har ikke fått rengjort gass spjeld ,men det ser fint og rent ut innvendig. Har litt erfaring fra Golf 2 og 3 med dårlige motorfester (fremre på toer,n  og bakre på gearkasse på treer,n ) og det kan minne meg om noe sånt. Skal ta meg en tur under og sjekke ved første anledning ,takker for gode tips så langt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet  nedre feste på gear mot travers , men synes ikke dette hjalp særlig så da er det muligens ett av de andre festene? Sjekkes hvordan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt Bora,n på EU på VW verksted og motorfester , 2 gjenværende er ok i følge kontrollør....mener feil kan komme av slitt clutch mente han! Høres litt rart ut for meg , tar riktignok langt ute men ingen sluring eller risting som jeg forbinder med utslitt clutch som jeg har erfart på Golf 2 og 3. Så tar gjerne imot flere tips.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en -99 Bora 1.6 med samme «nøkk» når gasspedal slippes hårfint ut akkurat på punktet mellom pådrag/ikke-pådrag.

Har samme slitte clutch som tar litt langt ute.

Den er noen ganger litt sur å starte..må gi litt gass for at den skal fyre.

Kan det ha noe sammenheng..?

Tror forresten Møller byttet en sensor en gang da turtallet plutselig ikke gikk under 1900 på «tomgang».

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke de samme starproblemene med denne Bora,n starter og går helt greit så tror ikke feil ligger der , minner meg som sagt om motorfeste , men siden de på VW her i Hønefoss sier disse er ok så må det være noe annet....irriterende er det ihvertfall.. Så om ikke flere gode tips strømmer på så får jeg prøve clutch bytte etterhvert , ligger klar i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.