Fjerne «steering wheel button» meny fra MMI ved ettermontering av varme i ratt A6 12

Anbefalte innlegg

Jeg ettermonterte varme i rattet for litt siden, og alt fungerer bra. «Universalknappen» har nå

blitt byttet ut med rattvarme-knapp. Derfor vil jeg gjerne få fjernet menyen til «steering wheel button» fra MMI (inne på CAR menyen), da denne ikke kan brukes til noe annet. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne menyen fra MMI?

 

Er vel inne på «hidden green menu» men tør ikke rote inni der uten å være 100% sikker.

 

Håper at flere har ettermontert varme i rattet og gjort dette? :)

 

A6 4G / C7 2012

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, men litt off-topic. 

 

Alltid hatt lyst på varme i rattet, kan jeg spørre hvor du starta for å finne info etc på retrofit? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte litt rundt på div. nettsider og fant info :-). Fikk tak i brukt s-line ratt med varme og kunne heldigvis bruke samme airbag som jeg hadde tidligere.

Kjøpte ledningsnett på en tysk nettside som besto av en strømledning og en jordingsledning. Strømledningen koblet jeg til sikringsboksen til en sikring som slår seg av/på ved tenning. Jordingen jordet jeg på bunn av A-stolpe.  Måtte også bytte ut ratthendler og slepering/rattvinkelsensor.

Kodingen var lett, var kun å endre verdier inne på «steering wheel» med vcds.

Måtte kalibrere rattvinkelsensor og «steering assist», dette gjøres enkelt i vcds.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Søkte litt rundt på div. nettsider og fant info :-). Fikk tak i brukt s-line ratt med varme og kunne heldigvis bruke samme airbag som jeg hadde tidligere.

Kjøpte ledningsnett på en tysk nettside som besto av en strømledning og en jordingsledning. Strømledningen koblet jeg til sikringsboksen til en sikring som slår seg av/på ved tenning. Jordingen jordet jeg på bunn av A-stolpe.  Måtte også bytte ut ratthendler og slepering/rattvinkelsensor.

Kodingen var lett, var kun å endre verdier inne på «steering wheel» med vcds.

Måtte kalibrere rattvinkelsensor og «steering assist», dette gjøres enkelt i vcds.

Takk for svar! Da har jeg litt å researche og source :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.