*HJELP* Visuell sjekk av svinghjul forskjell uten delenummer Sachs eller Luk

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk

Min første post her som medlem blir ikke akkurat noen introdusering men heller et lite skrik om hjelp.

Skal til å bytte clutch til performance varianten som sachs produserer, etter tuning av bil. De leverer for både Sachs eller Luk svinghjul.

Dette gjelder da svinghjul typen 0B1105266AG ( Longitudinal 6 trins )

 

Normalt sett kan en bygge om til enkelmasse eller bare ta med seg nytt svinghjul av samme merke da man først skal gjøre jobben.

Vell jeg har en frue som er lite glad for at jeg bruker så mye penger på bil som jeg gjør, så jeg vil jo helst unngå å måtte gå for nytt svinghjul da jeg risikerer å bli gul og blå.

Ser helt klart visuelle forskjeller fra fronten av svinghjulet og trykkplaten på bilder og teknisk tegning.  Men jeg skal helst bedømme fra hva jeg klarer via inspeksjonsluken til svinghjulet. Uten å måtte demontere kassen for så å vente på å få det produsert. 

 

Mitt spørsmål til dere, er det noen av dere som har en LUK og SACHS svinghjul liggende å kan sjekke baksiden evt ta bilder av bolt hullene? Legger med noen bilder jeg fant som jeg TROR er forskjell men er ikke 100% sikker ut ifra dårlig bilder . Jeg kan iallefall si at ut ifra på bilde av Sachs svinghjulet så er bolt hullet lik det jeg har via å se gjennom inspeksjonshullet 

 

Svinghjul delenummer

Sachs delenummer:  2294000752 / 2294 000 752

Luk delenummer: 415 0344 10 / 415034410

 

Takker på forhånd :)

 

Riktig borrehull.jpg

Audi_Vw_2_0_CR_TDI_lendkerek_0B1105266M_0B1105266AB_0B1105266AG_595491211561980.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen som nytt medlem!

Kan være greit å få med seg hvilke bil, og motor :)

 

Jeg bestilte LUK singelmasse svinghjul til min TT 1.8TQ og er strålende fornøyd. Disse har dobbeltmasse orginalt og. Endel mente jeg ville kjenne mer vibrasjoner men vil påstå at jeg ikke merker noe forskjell.

Fine med singelmasse er at du kan maskinere svinghjulet for gjenbruk. Det er ikke så lett med dobbeltmasse.
Jeg vil påstå at dobbeltmasse er noe du skal bytte når du uansett bytter clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei, og velkommen som nytt medlem!

Kan være greit å få med seg hvilke bil, og motor :)

 

Jeg bestilte LUK singelmasse svinghjul til min TT 1.8TQ og er strålende fornøyd. Disse har dobbeltmasse orginalt og. Endel mente jeg ville kjenne mer vibrasjoner men vil påstå at jeg ikke merker noe forskjell.

Fine med singelmasse er at du kan maskinere svinghjulet for gjenbruk. Det er ikke så lett med dobbeltmasse.
Jeg vil påstå at dobbeltmasse er noe du skal bytte når du uansett bytter clutch.

 

Heisann, Takk skal du ha :) 

 

Bilen det gjelder er en Audi (2011) A4 B8 2.0TDI, Jeg er vell egentlig enig med deg å få byttet svinghjul når jobben først skal gjøres uannsett. Men å dobble kostnaden for å få med svinghjul er ikke akkurat det jeg håper på, hehe. 

 

*EDIT*

Så nå at du nevnte singelmasse svinghjul, har ikke hentet ut nok informasjon til å vurdere det da jeg ikke aner hva som passer eller pris da jeg må gå for performance clutch. 

 

Det jeg vet er prisen av clutch preformance sett som tåler min tuning er: 564£ Link: https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/performance-clutch-kit-001851-002558

evt + riktig singelmasse svinghjul

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.