poloen stopper rett etter start(6n)

Anbefalte innlegg

Poloen til damen stopper rett etter tenning når den startes, men ikke alltid, og den kommer etter et par startforsøk. kan det være noe med bensintilførsel eller tenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være tenningslåsen. hender jeg har samme prob på min passat. dårlig kontakt... kan vel oxo være coilen viss ikke jeg tar helt feil. (får rette meg den som er mer kyndig i faget)

mvh Pettersson

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror muligens det også kan være gass-spjeld-sensoren. Har hatt dette problemet på Golf'n min også, og en grundig rens av pluggen til gass-spjeld kan fikse mye. Har omtrent ikke hatt problemet etterpå.......

Men som sagt, dette er jeg ikke 100% sikker på......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta tenningslåsen for noen år siden (husker rett og slett ikke årsak) men jeg har også fått bytta styreenheten til gass spieldet som gjorde at bilen gasset og ruset av seg selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noen et bilde av en sånn motor så jeg kan se hvor gass- spjeld sensoren sitter, satser på å rense litt i første omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har renset plugger og tennkabler, la merke til litt oljegris under luftfilterboksen, men ingenting av dett ser ut til å ha hjulpet. Har fått høre at det kan være hallgiveren som er gåen og, er det like avskrekkende priser på den som på audiene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan oppfører den seg? Rykker det noe før den stopper? Hvordan er oljenivået?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren tenner som normalt, så stopper den igjen som om tenningen blir slått av,dette er bare under oppstart, når motoren er komt i gang går den helt fint. oljenivået er ok.

Har prøvd å jiggle litt med nøkkelen både når den starter og går, men det ser ikke ut til å ha noen innvirkning. Har no bestilt diagnose i morgen på møller, så får vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være startspæra som driver og tuller også for hvis den slår inn vill jo bilen stoppe igjen med en gang etter start

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt noe om startsperre og ja, står defa alarm montert, men har aldri hørt om tull med de. tror ikke det er noe orginalmontert startsperre, da måtte vel den bli deaktivert først vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres VELDIG ut som om det er startsperra som spiller deg ett lite puss.. Vært borti dette før på en A4, den tente som normalt, men stoppet rett etterpå. Så kunne man prøve noen ganger uten hell, før den plutselig startet. Etter at den hadde startet gikk den helt normalt.

Prøv å se om det er noen forskjell på hvilken vei du setter i nøkkelen, hender den ene siden er mer "villig" enn den andre... (var defa på denne...)

Jeg har originalmontert startsperre på min 6N iallefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 97model polo6n er det i hvertfall standard med start sperre tror det er startsperre på alle årganger av polo 6n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan kan det fikses da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det første jeg ville prøvd er reserve nøklen til bilen for og se om det nøklen som tuller

hvis ikke dette hjelper ville jeg tatt ut et feillager hos møller eller med wag com

ellers kan det være den lese saken til startspærra som sitter rundt tenigslåsen (en svart ring) som driver og tuller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det slår ut som feilmelding ser de det vel på diagnosen i morgen, får håpe det hvertfall, sånne ting er til å bli gal av. Takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det var startsperren, de måtte resette systemet og kode nøklene på nytt, men i helgen skjedde det samme ,så det er et tilbakevendene problem. de får den inn igjen i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.