Anbefalte innlegg

Min motorkunnskap kommer til kort...Igjen er ikke ting bolt-on🤨 Kammene jeg har kjøpt (7a replika) mangler merking, absolutt ingen merker til timing... Eksoskammen er forsåvidt grei der kan jeg jo sette på reimhjulet og toppdeksel for å stille den inn, men så var det innsug kammen...lobene på eksos / innsug på sylinder 1 skal jo peke mot hverandre i samme vinkel når motor står på merkene, blir det nøyaktig nok å sammenligne  vinkelen på lobene i forhold til kambukkene eller finnes det noen andre vanntette sikre metoder? Eventuelt burde jeg droppe hele greiene?? (Hadde liksom vært kjekå få brukt de og...)🤔 AAN motor...

6AC106AA-F598-4B65-B15F-9AF5E000EACA.jpeg

FD064430-A2E1-488F-B3D7-C5A5EFCDDD0D.jpeg

6B61A10E-FE4F-4D20-BD3E-CBBB7A15463A.jpeg

216D7C4E-8B7D-4E9D-8D9B-00BF42139369.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg konge på 7a kammer men regner med det er likt som på andre kammer at det er merkene inn mot selve kammen ved drevet som er merkene, di firkantede sporene der og merker oppe på kammbukene ytterst der drevet er

kammer.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du litt bedre hva jeg mener men dette er ikke 7a kammer men er nok samme prinsippet:)

kammer 2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for flott svar, men desverre liner ikke de merkene innerst opp mot noen ting, dog ser det ut til at de er på samme plass som på de originale kammene slik at jeg kan muligens bare telle tenner på drevet og sette merker tilsvarende de originale.Men er ikke 100% sikker på at de er nøyaktig på samme plass som de originale desverre...🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått melding fra ett annet klubbmedlem som har svært dårlig erfaring med kvaliteten på disse kammene så jeg tar ikke sjansen på å montere de... Originale 7a kammer ønskes kjøpt ASAP😳

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.