#1 Skrevet September 10, 2018 Ønsker hjelp til problem med glødingen! Lang historie kort; har nå skiftet styreenheten for glødingen (relé). Så spørsmålet er om dette må kodes inn i systemet? Eller skulle det være "plug and play"? Gammelt relé: 038907281B (457). Ved å oppgi dette nr. hos Møller fikk jeg utlevert 04L907282B (511?). Antar at dette er en oppgradert utgave siden det var forseglet med silikon, noe det gamle ikke var. Historien: Gammelt relé var spist opp av irr (innvendig), så antar at dette er årsaken til at bilen plutselig ikke ville starte. Kontrollert glødeplugger, ok. Nytt batteri. Etter installasjon av nytt relé gløder bilen veldig kort (kontrollert med voltmeter), nok til at den starter i et halvt sekund, så stopper. Prøver igjen, og ingen antydning til tenning. Starter i bakkestart og går da som normalt. Spørsmål nr 1 er altså om styreenheten (relé) må kodes med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2018 ett rele må ikke kodes inn nei. Rart ikke bilen starter om sommeren uten gløding. ingen av mine diesel biler trenger jeg og gløde for og få start om sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2018 (endret) Starter den ikke overhodet på startmotor, uansett? Men så fort du triller den igang går den helt fint? Får meg til å tenke dårlig hastighet på startmotor eller at «torsion value» er langt utenfor spec. (Innstilling av det variable kamdrevet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2018 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 4 timer siden, Jesper Fekjær skrev: Starter den ikke overhodet på startmotor, uansett? Men så fort du triller den igang går den helt fint? Får meg til å tenke dårlig hastighet på startmotor eller at «torsion value» er langt utenfor spec. (Innstilling av det variable kamdrevet) Takk for innspill! Det hører med til historien at bilen startet for egen maskin et par dager etter bytte av styreenhet, derfor trodde jeg saken var løst. Men har de siste dagene ikke startet selv. Startmotor virker å dra motor rundt med normal hastighet. Bilen starter i bakke etter et par sekunder med noe høyere turtall og går da som normalt deretter. Lunken/varm motor starter selv. Derfor mistenkte jeg at gløding fortsatt ikke er helt på stell. "torsion value" må jeg få lov å Google i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2018 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 6 timer siden, Frode.Larsen skrev: ett rele må ikke kodes inn nei. Rart ikke bilen starter om sommeren uten gløding. ingen av mine diesel biler trenger jeg og gløde for og få start om sommeren Siden jeg var så nysgjerrig å åpne det gamle “releet" fant jeg ut at det inneholdt mye elektronikk i tillegg til mye irr, og er sannsynligvis den enhet som kan sende feilkoder på glødeplugger. Tenkte derfor i de baner at det kanskje måtte kodes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...