Golf Mk3: Rarelyder fra supersport bakdemper.

Anbefalte innlegg

Billig løsninger skaper som alltids litt problemer. prøve å forklare litt.

Monterte ett supersport sett på min Mk3, når vi monterte så tok vi alle gummibelger og dilldall som stod på de orginale bakdemperene å monterte på den ene nye, den andre demperen hadde disse montert og de så vesentlig mye finere ut enn de gamle mine.

 

Nå har disse lydene oppstått, vet ikke om det er fra de nye gummibelgene eller de gamle/slitne:

 

Viss jeg legger press på bagasjerommet så "knirker" det litt i begge, mens på den venstre demperen kommer det ett lite "dunk" i tilligg,

Når jeg startet bilen kommer det avogtil små gjentatte dunk pga. at motoren ristert, når jeg skal løse ut bilen fra første så kommer de samme lydene igjen bare att det høres ut som "knake" lyder

 

samme lydene oppstår ved krypkjørin over småhumpete vei kommer også ett demper klonk av og til da, men alle lydene forsvinner helt ved høyere hastigheter 50+. alle lydene lages av venstre bakdemper.

 

Begge bakdemperene er like mye strammet i dempertårnet, men som sagt,

jeg ser ikke hvilken side som har de nye pakningene og gummibelgene rundt demperen og hvilke som er gamle.

 

Noen som vet hva som er problemet?

Eller har opplevd det samme?

 

Eye candy:

stuk1.jpg

 

stuk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også dette problemet med supersport senkesett på min 3`er Golf.

Fant aldri helt ut hva det var. Dessverre. Bilen ble solgt før det.

 

Men klonke lyden du beskriver her virket kjent i mitt tilfelle. Samt at effekanlegget jeg hadde lå å slo i understell over humper og ved sakte fart. Simons effekanlegg var dette. Sikkert passformen som ikke var helt bra.

 

Håper du finner det ut da Glenn. Vet hvor irriterende det er å ha den lyden der.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva som er problemet?

Eller har opplevd det samme?

 

Ja, men framme. Toppforingen og den dingsen som jeg ikke vet hva heter ble bytta ut nå for 20 min siden. og nå er det bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å målte litt med tommerstokk nå, fra venstre hjulbue bak og ned til dekket er det 2cm, mens på høyre side og ned til dekket er det 3cm...

er dette noe av det som forklarer problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om gummiforinga i toppen er nedslitt og fucka, så kan vel det være årsaken ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men framme. Toppforingen og den dingsen som jeg ikke vet hva heter ble bytta ut nå for 20 min siden. og nå er det bra

 

ja du mener tårnlagrene? disse gummi dingsene som ligger helt oppi karosseriet? disse er byttet fremme på min, men ikke bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp. Dette som jeg skifta på min nå nettopp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp. Dette som jeg skifta på min nå nettopp.

 

Denne skåla på toppen fremme da som du kommer til inni motorrommet, sitter den skjevt hos deg etter senking? min står noen mm ovenfor og litt skrått, på det orginale så lå det paddeflatt på dempertårnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skåla på toppen fremme da som du kommer til inni motorrommet, sitter den skjevt hos deg etter senking? min står noen mm ovenfor og litt skrått, på det orginale så lå det paddeflatt på dempertårnet.

 

Jupp. Nesten 10 mm på begge sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp. Nesten 10 mm på begge sider

ok da er vertfall det normalt... tror jeg bare får bestille opp disse gjennomslagsgummien som ligger over selve demperen og disse som ligger i toppen på tårnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen andre som har noen tips eller som vet konkret hva det kan være? får ikke tak i selger heller for å høre om han hadde samme problemet når han hadde settet på sin bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.