Audi a6 2010 lyder/problemer

Anbefalte innlegg

Har en 2010 a6 2,0tdi som har begynt og lage div lyder ved kjøring/oppstart.. 

 

Ved oppstart så kan man høre en klunkelyd ca rett under girspak,midtkonsoll. Nesten som man skulle tro at eksos er løs men den sitter som den skal..

 

Og ved normal og kraftig  gasspådrag så kommer det en hard/kraftig mettalisk skrape lyd.. høres ikke helt bra ut..samt at ved sving til høyre så høres oxo en lignende lyd..

 

Har sjekket om det er noe løst under i forstilling. Men ikke noe er galt/løst.. 

 

Kan dette være drivledd/knute som er defekt?

 

Og hva kan den klunkelyden ved oppstart være.

 

Noen med lignende erfaringer?

 

Takker for svar 😊😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha hørt lyden er svinghjul det første som slår meg.. Kontroller også bakre girkassefeste for steiner og lignende :) Hender det samler seg småsteiner på toppen/oppi festet som gjør at vibrasjoner og lignende forplanter seg rett til chassis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Uten å ha hørt lyden er svinghjul det første som slår meg.. Kontroller også bakre girkassefeste for steiner og lignende :) Hender det samler seg småsteiner på toppen/oppi festet som gjør at vibrasjoner og lignende forplanter seg rett til chassis

Takker for svar.. Skal oxo nevnes at jeg til tider har svak vibrasjon mellom 1200-1500omdr på 1-4 gir oxo.. så er kanskje svinghjul. 

Løse steiner trodde jeg først det var men dette er sjekket ut og det var det ikke. 😏

Var på tur i Danmark i helga og da kom plutselig samme lys ved gasspådrag i 5 og 5 gir.. uansett fart..  men stoppet bilen i 5 minutter og så kjørte jeg igjen  da var den fin. Dog samme lyd ved på drag som nevnt tidligere..  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.