Kjøleveske, destillert vann?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått problemer med kjølevesken på min A6, må byttes mange ganger sies det for å få ut ørsmå partikler som kom av at noe har sprukket i ekspansjonstanken og tetter til varmeregister.

I den forbindelse lurer jeg på om det er bedre å fylle destilert vann når jeg har renset skikkelig ? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er problemet med å bruke vann fra springen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe problem har jo alltid brukt det men jeg lurte på om det var bedre å bruke destilert vann.

Har sett noen DIY hvor dette blir brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I brukermanualen på min Golf GTI mk7.5 står det spesifikt at man skal blande kjølevæske med destillert vann. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har vann av god kvalitet er det bare å ta vann fra krana hjemme. Vann fra kommunalt anlegg pleier jo være godt, har du egen brønn kommer det jo litt an på brønnen/grunnen og forhold rundt den. Har brønn selv, bruker bare vann fra springen både til kjølevann og til batteriet i bilen. 

 

Typisk dritt-vann er jo hvis det blir mye belegg i f.eks vask og dusj, eller kalkavleiring på blandebatterier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man bruker destilert vann for å minske muligheten for elektrolyse :)

 

om man bruker et multimeter så kan man måle spenning på kjølevannet når bilen går. dette i sin tur spiser opp metallet.

 

men med tanke på hvor mye møkk og shit det finnes i kjølesystemet etter noen år så gjør det vel ikke stort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo men var ikke poenget å bruke vann for å spyle kretsen, og tilslutt fylle med G14 og destilert vann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker da gjør jeg det, destilert vann og kjøleveske er tingen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.