#1 Skrevet September 29, 2018 Hei, har fått problemer med kjølevesken på min A6, må byttes mange ganger sies det for å få ut ørsmå partikler som kom av at noe har sprukket i ekspansjonstanken og tetter til varmeregister. I den forbindelse lurer jeg på om det er bedre å fylle destilert vann når jeg har renset skikkelig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2018 Hva er problemet med å bruke vann fra springen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2018 Vet ikke om det er noe problem har jo alltid brukt det men jeg lurte på om det var bedre å bruke destilert vann. Har sett noen DIY hvor dette blir brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2018 I brukermanualen på min Golf GTI mk7.5 står det spesifikt at man skal blande kjølevæske med destillert vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2018 (endret) Om du har vann av god kvalitet er det bare å ta vann fra krana hjemme. Vann fra kommunalt anlegg pleier jo være godt, har du egen brønn kommer det jo litt an på brønnen/grunnen og forhold rundt den. Har brønn selv, bruker bare vann fra springen både til kjølevann og til batteriet i bilen. Typisk dritt-vann er jo hvis det blir mye belegg i f.eks vask og dusj, eller kalkavleiring på blandebatterier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2018 man bruker destilert vann for å minske muligheten for elektrolyse om man bruker et multimeter så kan man måle spenning på kjølevannet når bilen går. dette i sin tur spiser opp metallet. men med tanke på hvor mye møkk og shit det finnes i kjølesystemet etter noen år så gjør det vel ikke stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2018 Jo men var ikke poenget å bruke vann for å spyle kretsen, og tilslutt fylle med G14 og destilert vann? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2018 null stress 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 1, 2018 Takker da gjør jeg det, destilert vann og kjøleveske er tingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...