Anbefalte innlegg

Hei, 

 

ser ut som jeg må bytte indre drivaksel på begge sider på min Touran, siden den rister kraftig ved pådrag etc. 

Verkstedet mitt har gitt pris på disse til omkring 5 lapper pr side. Det er da så vidt jeg kan forstå denne: http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=84878&CarReference_ID=7744&CategoryType_ID=1

 

Så kommer spørsmålet: så vidt jeg kan se finnes denne delen til en brøkdel av prisen diverse andre steder, feks mange på eBay og også skruvat. Har jeg misforstått noe? Verkstedet sier at indre aksling ikke kan skaffes alene, kun komplett indre/ytre. 

Er for eksempel denne til den nette sum av en fjerdedel samme delen? https://www.skruvat.no/Drivaksel-P778185.aspx

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fult mulig å få taki indre drivledd løst, men det jeg lurer litt på er, har de utelukket kast i aksler? 

Er det mye kast vil det føre til risting samt økt slitasje på indre ledd, dermed kan du risikere at de nye leddene vil gå istykker unormalt fort. 

 

Er det kast i aksler anbefaler jeg komplette aksler isteden, og kjøp de da gjerne et annet sted enn via. verkstedet, så sparer du evt. noen kroner. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent med Touran, du skriver indre aksel, har Touran delte drivaksler på begge sider? Eller er det knuter du mener? De du har linket til er komplette aksler med indre og yttre knute. De var billige forresten...

Rister det når du bremser på gir også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var billige ja, spesielt sammelignet med prisen fra Meca på det 5-dobbelte. 

Det er visstnok delte drivaksler ja. I følge verstedet mitt var det kun nødvendig å bytte indre, men indre var ikke tilgjengelig som løs del (sa de). :)

 

Det rister ikke ved bremsing på gir, kun ved pådrag. Litt fra og til egentlig, og noen ganger også kun ved kjøring i oppoverbakke. Og hovedsaklig i hastigheter fra 70 og oppover. Når rister på det meste er det godt synlig at lyktene "skjelver" foran bilen (i mørke, altså).

Det skal nevnes at det er ulyd i svinghjulet også, det kan muligens også forårsake risting. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.