Noen som kan fortelle meg hva denne gjør?

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Er til en Audi A4 b5 tq/tsq.

 

121430AE-1BFD-4921-820C-8B7DFD6F361A.jpeg

 

Kan denne være grunnen for at begge a4’ene mine går jevnt dårligere? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en veivhusventilasjonsventil :)

 

bør ikke ha stort med at bilen går dårlig. ventilerer jo inn før turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, etter litt ettertanke så kom jeg på at du har luftmengdemåler... så om det er utett der så vil bilen få falskluft. så da kan det være en potensiell feilkilde ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skjønner! Leste på noen .com sider at denne kunne være en synder. Men siden jeg ikke er altfor rå på teknisk engelsk så tenkte jeg at jeg måtte høre her. Men da kommer jeg til å prøve å bytte den på begge bilene da begge to har litt samme symptomer. Har byttet turbo, lmm, Lambda og catalysator på den hvite(TQ) uten at det hjalp. Så veldig spent på hvordan den oppfører seg med større dyser, turbo og chip.. TSQ går bra en sjelden gang. Merkbar forskjell liksom. Tenkte placebo i starten men det er flere som har kommentert det. Får såklart ikke lest feilkoder på den svarte da jeg ikke kommer lengre enn kun kontakt med hjerne, men den hvite fikk jeg lest av på og der fant vi ingenting:|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hørt om noe vanlig feil på den ventilen. Vanligste feilene som du ikke har byttet er N75, coiler og icm. Coil og icm bør du merke med fusking, men s4en fusket bare innimellom men gikk betydlig bedre hele tiden med tfsi coiler:-)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ventilen koster nesten ikke noe og bytte så er du i tvil så hadde jeg kjøpt en ny først som sist! Bytta det meste av ting som hadde med ånding og vakuum når jeg satt inn motoren i a4'n min og kan trygt anbefale og gå over disse tinga og sjekke da disse kan generere mye feilkilder på disse motorene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tenkte det jeg og. Har ikke fusking på noen av bilene, bare merkbar nedsatt ytelse på begge. TSQ'en går bra igjen en sjelden gang.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Den ventilen koster nesten ikke noe og bytte så er du i tvil så hadde jeg kjøpt en ny først som sist! Bytta det meste av ting som hadde med ånding og vakuum når jeg satt inn motoren i a4'n min og kan trygt anbefale og gå over disse tinga og sjekke da disse kan generere mye feilkilder på disse motorene...

 

Husker du prisen på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var rundt 300kr på eurodel. Den som satt på bilen var full i koks og gammel olje. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de som sitter der nå har vel gått sine glansdager og vel så det. Bør vel få byttet de, ihvertfall om prisen ikke er værre. 

 

Noen som veit hvor en kan kjøpe slangekit for vakum på turbo til disse bilene? Og gjerne en liste på hvilke jeg eventuelt trenger da jeg ikke har snøring på det! Fant noe på 034motorsport, men så var vi tilbake på meg og bilrelatert engelsk da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den trøbla til på gamle rs4'n min. Bytta til en ifra TT mener jeg som skal være bedre. skal se om jeg finner igjen delenr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Den trøbla til på gamle rs4'n min. Bytta til en ifra TT mener jeg som skal være bedre. skal se om jeg finner igjen delenr

 

Hadde vært konge!B|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Den trøbla til på gamle rs4'n min. Bytta til en ifra TT mener jeg som skal være bedre. skal se om jeg finner igjen delenr

 

Fant du igjen noe delenr? :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Jørn blander den med resirkventilen, den kan minne om den ved første øyekast. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Er pcv på veivhus ventilasjonen jeg tenker på. Skal fikse asap

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nei. Er pcv på veivhus ventilasjonen jeg tenker på. Skal fikse asap

 

Supert! :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen forklare hvorfor denne skal kunne gjøre at bilen går dårligere? Blei litt nysgjerrig nå. 

Jeg har byttet en på min siden den hadde knekt  men tenkte ikke noe nevneverdig over at disse kunne ha noe med ytelsen på motor å gjøre. Trodde bare disse var der for at det ikke skulle være "fri flyt" på åndinga... Eller for at ikke lufta skulle kunne gå "bakover" .. en ting jeg har sett er at det blir helt majones inni røret som går inn på den på vinteren ved mye småkjøring.. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den får feil blanding og litt sånn. Min gikk fett når den var gåen og sota bra. Blåste vel rett gjennom.  Denne skal visstnok være bedre kvalitet på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg vet ikke om det er samme på Rs6 C5 som Rs4? Men du mener det kan være greit å bytte til den TT versjonen altså? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

C697DDD2-0B24-4AE4-BBFA-CFA903F69D20.jpeg

 

Takker! Da prøver jeg denne. Satse på bilen kanskje går som den skal igjen da. Selvom jeg tviler på at jeg har så flaks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.