hyle/skrape-lyd fra motorrommet

Anbefalte innlegg

har en Audi A6 3.0 tdi 2012. 126000km

problemet er en slags skrape høyfrekvent hylelyd fra motorrommet ved lav hastighet som da jeg svinger ut av oppkjørselen. det virker som den er synkron med hastigheten på hjulene. lyden kommer og går. altså ikke hele tiden. det som kan "trigge" lyden er fullt ratt utslag.

men det rare var at når jeg rygget rett bak idag var lyden veldig markant som en skrape lyd, metal mot metal.

 

har spurt andre om dette problemet tidligere. da noen har nevnt at det er elektriske servopumpe styringen som begynner å ta kveld. Jeg har ikke tilgang til diagnoseutstyr og hensvender meg her før jeg sender bilen inn til undersøkelse. jeg har selv lurt litt på slitte bremseklosser (skal sjekke dette imorgen).

 

bilen har også vært på 120K service i juli, og byttet nedre bakre bærebru.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noe så enkelt som en liten stein som har kilt seg bak bremseskjold eller caliper? Dette høres helt jævlig ut og kan komme og gå litt ettersom steinen slites og flytter på seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal undersøke i morgen. fryktet servoen, for den er dyrest🙈

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.