Speedometer nåla mi hopper

Anbefalte innlegg

Speedometer nåla mi hopper som en jojo når jeg gir på full gas og lander til slutt på 0, når jeg starter bilen på nytt fungerer den som vanlig, men så fort jeg drar på med høyt turtall hopper den opp og ned igjen og lander etter en stund på 0 igjen. Noen som vet hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min også!

Min bros også!

håper noen kan svare på rep av dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer på min ex A80, der var det dårlig kontakt til pinnene bak på turtelleren (4 stk) som går gjennom printplata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med turtelleren jeg, den henger seg opp, ligge bare på 0 helt til jeg gir den et dunk i instrumentglasset

Utrolig irreterende. Kanskje noen vet hva som må gjøres ? eller er det noe å gjøre i det hele tatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer på min ex A80, der var det dårlig kontakt til pinnene bak på turtelleren (4 stk) som går gjennom printplata.

qouter denne jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukk frahverandre panelet. Ethvert elektronikk verksted kan sjekke printplaten og se om problemet ligger der.

 

Speedometer på corren min var helt på tryne såfort jeg kom opp i fart. Men panelet ble der friskmeldt av verkstedet. Jeg fant ikke ut av problemet før bilen fikk ny eier. Noen snakket om jernspon på giver fra girkassen som kunne føre til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer på min ex A80, der var det dårlig kontakt til pinnene bak på turtelleren (4 stk) som går gjennom printplata.

 

Så pinnene på bak turteller hjelper på speedometer? Eller svarer du på noen annet enn topic her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så pinnene på bak turteller hjelper på speedometer? Eller svarer du på noen annet enn topic her?

 

Nei, egentlig en skrivefeil fra min side, mente speedometer. Imidlertid er pinnene på speedometer og turteller like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min hadde noe lignende på sin 96 Passat, der var det ikke pinnene på pluggen som var problemet, men en elektrisk feil i speedoen. Etter hva jeg har lest på VWVortex-forumet så er det en likeretter som er problemet. Broren min fikk i midlertid en skade på sin bil (påkjørsel) så da greide han å overtale forsikringen om at speedoen sluttet å fungere pga dette, så da fikk han nye instrumenter i forsikringsoppgjøret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometer på corren min var helt på tryne såfort jeg kom opp i fart. Men panelet ble der friskmeldt av verkstedet. Jeg fant ikke ut av problemet før bilen fikk ny eier. Noen snakket om jernspon på giver fra girkassen som kunne føre til det.

 

Ja, det er også en feilkilde. Over den venstre utgående drivaklingen (på FWD) sitter det en initiator, denne sender pulser til speedometeret. Ta ut og evt. rengjør denne, mulig problemet forsvinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.