virrelyd/elbil-lyd fra motor

Anbefalte innlegg

hadde jeg nå hatt en elbil, så hadde jeg sikkert ikke tenkt så mye over det, men siden jeg nå har en bensinsnekke, så irriterer denne lyden en del..

greia er at det kommer en virrelyd fra et eller annet sted foran maskin der alle remmene er.

det høres ut som jeg kjører en elbil.. hehe..

skjønnernte helt hvor den lyden kommer fra, tenkte først at det kanskje var dynamoen, men den er det ikke.. den har jeg senere bytta pga andre ting, og lyden er der fortsatt.

tenkte det kanskje var servopumpa eller vannpumpa, men vet ikke åssen jeg skal finne det ut..

har opplevd et par ganger at rattet har blitt evig tungt, for så å bli bra igjen etter litt bikking frem og tilbake.. som om servoen har kobla ut noen sekunder.

det er litt skummelt når det skjer i et kryss og man ikke er forberedt. :o

noen forslag til åssen jeg kan finne ut av dette uten å demontere hele rukleverket?

er newbie innen bilmekk, så ikke le av meg ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde jeg nå hatt en elbil, så hadde jeg sikkert ikke tenkt så mye over det, men siden jeg nå har en bensinsnekke, så irriterer denne lyden en del..

greia er at det kommer en virrelyd fra et eller annet sted foran maskin der alle remmene er.

det høres ut som jeg kjører en elbil.. hehe..

skjønnernte helt hvor den lyden kommer fra, tenkte først at det kanskje var dynamoen, men den er det ikke.. den har jeg senere bytta pga andre ting, og lyden er der fortsatt.

tenkte det kanskje var servopumpa eller vannpumpa, men vet ikke åssen jeg skal finne det ut..

har opplevd et par ganger at rattet har blitt evig tungt, for så å bli bra igjen etter litt bikking frem og tilbake.. som om servoen har kobla ut noen sekunder.

det er litt skummelt når det skjer i et kryss og man ikke er forberedt. :o

noen forslag til åssen jeg kan finne ut av dette uten å demontere hele rukleverket?

er newbie innen bilmekk, så ikke le av meg ;D

 

Høres ut som det er ett problem med servoen din. Siden du kjenner det i rattet. Ville først sjekket om det var nok olje i systemet. Så kan du ta av reima på servopumpa og kjenne på pumpa om det er lagerslakke eller om du får frem noe ulyd av pumpa.

Sjekk olja først. Høres ut som du har for lite servo-olje. Hvis det er filter i beholderen kunne det vært en ide og skiftet dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

olje fylte jeg på i høst og det har ikke minka så vidt jeg kan se.. sitter dette filteret oppi beholderen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.