Diesel i olja 2,5 tdi PD 5syl?

Anbefalte innlegg

Spør her og la ut det samme på facebook.

 

Hei. Noen med litt middels peiling på disse 2,5 tdi pd rekkefemmer motorene? Ja vet eg burde styrt klar 😜


Eg har byttet ut i min Transporter den gamle ristet skalv veldig ved pådrag og fikk diesel i olja byttet tettningene og sjekket hulla i toppen å disse var bra ,men det kom forsatt diesel i olja fikk og kontrolert dysene på dieselverksted ,men ristinga og dieselen i olja forsatte.

 

Så til den nye motoren kjørt 150 000km gamle var kjørt 250 000

Denne får og diesel i olja
Og sjelver ved pådrag men mye mindre 
Ikke sjekket tettninger eller dyser på denne ,men eg har gjennbrukt Tandempumpa fra den gamle motoren.

Kan det være så lett som at tandempumpa lekker diesel inn i toppen?  


Vis bilen har stått ett døgn må eg kjinne lenge for å få start akurat som om diselen er vekke fra tandempumpa finner ingen utvendig lekkasje. 

 

Etter en kjøretur er og motoren veldig tung å turne ved oppstart som om det er diesel i en eller flere syl?
Men det kommer seg fort når den får noen omdr på starteren men dette må isåfall være lekk på dyser.?

Står den ei stund er den ikke sånn.

 

Håper noen har noen gode tips helst ikke bare synsing 😜

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den kan legge inn i toppen... 
Dyser tetter seg etterhvert, eller kan tette seg.. Min T5 hadde det meste av feil ved 100000km, så jeg bytta motoren.. Blitt noen timer med skruing på den greia der :p 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.