Anbefalte innlegg

Har en AEL motor med hull i blokka, og en komplett AAT motor. Er det noe fysiske/tekniske forskjeller på disse to blokkene? Kan jeg sette AEL topp og pumpe over på AAT bunndelen og få en "ny" 140 hester?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ikke forundret meg om de er like. dog har de forskjellig delnr i ETKA

 

046 100 103 G for blokk til AAT

043 100 103 H for blokk til AEL

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bør vel ikke være så stor forskjell da. Noen som vet om kompresjonen er lik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om trigger løsning er lik. Har to aat blokker der den ene har utsparring til veiv sensor og den andre ikke.. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAT og AEL er like mtp dimensjoner, kompresjon osv. Og du kan ombytte topper.

Gamle AAT med 5 trinns manuell fra 100 hadde sensor mot de gamle enkeltmassehjulene, mens automat og 6-trinns + alle A6 hadde veivsensor. Veivsensor og blokksensor gir likt signal og er ombyttbart.

100 og A6 har ulik registerløsning, men om man tar med deg oljepumpa og alle ytre deler så er blokkene like.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar.

 

Kjøpte en C4 A100 2,5 tdi delebil med 5 trinns manuell og trodde jeg hadde gjort et varp mtp enkeltmasse svinghjul. Men i den satt det en tidlig versjon av DM svinghjul gitt.. Den har også veivsensor på veiv og ingen forskjell på registrert opp mot AEL. Så hvis blokka har sensoren på svinghjulet så vil den ha enkeltmasse svinghjul vil jeg tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.