#1 Skrevet November 24, 2018 Har en AEL motor med hull i blokka, og en komplett AAT motor. Er det noe fysiske/tekniske forskjeller på disse to blokkene? Kan jeg sette AEL topp og pumpe over på AAT bunndelen og få en "ny" 140 hester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2018 ville ikke forundret meg om de er like. dog har de forskjellig delnr i ETKA 046 100 103 G for blokk til AAT 043 100 103 H for blokk til AEL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2018 Ja bør vel ikke være så stor forskjell da. Noen som vet om kompresjonen er lik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2018 Sjekk om trigger løsning er lik. Har to aat blokker der den ene har utsparring til veiv sensor og den andre ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 24, 2018 AAT og AEL er like mtp dimensjoner, kompresjon osv. Og du kan ombytte topper. Gamle AAT med 5 trinns manuell fra 100 hadde sensor mot de gamle enkeltmassehjulene, mens automat og 6-trinns + alle A6 hadde veivsensor. Veivsensor og blokksensor gir likt signal og er ombyttbart. 100 og A6 har ulik registerløsning, men om man tar med deg oljepumpa og alle ytre deler så er blokkene like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 26, 2018 Takk for utfyllende svar. Kjøpte en C4 A100 2,5 tdi delebil med 5 trinns manuell og trodde jeg hadde gjort et varp mtp enkeltmasse svinghjul. Men i den satt det en tidlig versjon av DM svinghjul gitt.. Den har også veivsensor på veiv og ingen forskjell på registrert opp mot AEL. Så hvis blokka har sensoren på svinghjulet så vil den ha enkeltmasse svinghjul vil jeg tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...