Anbefalte innlegg

heisan

pumpen for å flytte diesel internt i tank, skal den gå konstant og sirkulere eller er den styrt av flotør?

hentet en allroad som nettopp har hatt motor og girbytte..  etter montering gikk bilen en time før den stoppet og fikk ikke start igjen..

filteret er tomt..

så det var knapt over reservetank på den...  skal etterhvert begynne å feilsøke. men pumpa er hovedteorien..

 

kunne jo fylt opp tanken og muligens fått start, men vil jo ha det i orden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn engang. Den stoppa og da var jeg på reservere tanken. Jeg hadde en feilmelding om en sensor i tanken. Jeg fylte opp tanken igjen , og fikk tilslutt start på den. Den fungerte perfekt etterpå, men jeg turte aldri å kjøre den helt ned til reserve tanken igjen. Så jeg anbefaler deg å slette alle feilkoder først. Fylle tanken . Også få ladet batteriet skikkelig opp.

Jeg hadde manuell. Jeg tauet bilen i ca 3 km i andre gir i ca 60km timen før den startet......  Hadde aldri fått start på den uten å taue den... 

Jeg husker jeg leste om at denne sensoren var er problem på disse bilene. Fant en video på YouTube med noen polakker som bytta den sensoren . Men som nevnt jeg passet bare på å aldri komme ned på reserve tanken og da slapp jeg unna hele problemet.

Lykke til.

Jeg er nesten sikker på at det er samme problemet som gjelder her. 

Du må finne på noe som gjør at du får pumpa nok rein diesel fram til pumpa til å få startet den. 

 
 
lagt til 2 minutter senere
 

Ps hvis du får start, for guds skyld hold gassen inne og hold over 3 tusen omdr. I et par minutter, eller så er du tilbake til start.... 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte å prøve med  en pumpe før filteret så ikke hovedpumpa og startmotor må slite diesel helt fra tank

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.