Bilen lader ikke på tomgang

Anbefalte innlegg

Når jeg starter Caravella lyser ladelampa og turtelleren virker ikke før jeg ruser bilen opp til 1000 omdr. Har bytta børster i dynamoen uten at det hjalp. Hva annet bør jeg sjekke? Reima til dynamoen er ikke slakk, og ingen løse ledninger på den.

Er en 94' mod, 90A Bosch.

 

Kan legge til at når jeg har ruset den opp og den har begynt å lade, så kan jeg slippe den ned på tomgang igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn holdt min på og.. så slutta den helt å lade.. så bytta jeg børster/regulator,så begynte den å lade igjen,men måtte gjøre som du å ruse den opp til ca 1000runder før den begynte.. når børstene fikk slitt seg til etter en stund slutta den med det og lader fra tomgang igjen.. har igrunn ikke tenkt over det før jeg leste innlegget ditt nå. Lenge siden du bytta børster? Tok litt tid hos meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dårlig jordingpunkt åsså kanskje? Jeg hadde en gammel golf som sleit med lading, med fikk laget 2 nye jordingspunkt, så ble alt som nytt igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Sånn holdt min på og.. så slutta den helt å lade.. så bytta jeg børster/regulator,så begynte den å lade igjen,men måtte gjøre som du å ruse den opp til ca 1000runder før den begynte.. når børstene fikk slitt seg til etter en stund slutta den med det og lader fra tomgang igjen.. har igrunn ikke tenkt over det før jeg leste innlegget ditt nå. Lenge siden du bytta børster? Tok litt tid hos meg..

 

Bytta børstene i går, så har ikke gått langt med de. De gamle var i alle fall helt utslitte.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kan det være dårlig jordingpunkt åsså kanskje? Jeg hadde en gammel golf som sleit med lading, med fikk laget 2 nye jordingspunkt, så ble alt som nytt igjen.

 

Takk, det skal jeg prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det glemte jeg..! Jeg måtte ta ut børstene en gang og gjøre rein jordinga til børstene på dynamo chassi.. der var det plenty irr og gunk.. men tok et par dager som sagt før børstene fikk slitt seg til spora,og begynte å lade fra start.. så at det var gode spor i kontaktflatene på akselen inni der... lurt som Thomas og nevner å sjekke at du har god jording fra motor til karosseri og karosseri til batteri,også..😊👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jording er viktig, og det er smart å sjekke for dårlig kontakt samt irr/gugge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.