2011 vw touareg sikringen til luftfjæring går.

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti at sikringen til luftfjæringen går med en gang det er minusgrader? Den går så fort man starter bilen. Er det pluss grader fungerer alt som det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borte i det samme på Porsche Cayenne. 

Kompressoren blir full av vann og fryser fast, når den da starter ryker sikringen. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen måte å drenere kompressor? Eller må den byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan muliges montere en fuktutskiller på en av luftrørene, hvis det er plass. Jeg hadde da sett etter en utskiller som brukes på små kompressorer (type til airbush). DA må det bare tømmes ved jevne mellomrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tilsvarende problem (med fuktighet, pumpen gikk ok) på 2003 allroad i fjor vinter etter at jeg ventet 1/2 år med å bytte en belg, som slapp ut lufta i systemet mer eller mindre hele tiden, da dro pumpen inn "fersk" fuktig luft hele tiden for å holde bilen oppe. Når vinteren kom så frøys systemet, og noen ganger var bilen på stylter (øverste nivå) fordi jeg "plukka på knappene", og jeg kjørte inn i et parkeringshus og fikk smeltet is-proppen, og kom ned på nivå 2. Gjorde ikke noe mere med dette, unntatt å vente til våren...

La et par små poser med silica gel i hjulbrønn bak, ved luftinntaket.Jeg tror forresten at det er noe tilsvarende materiale i selve pumpen et sted.

Brukte systemet aktivt opp og ned en hel del ganger i sommer. Nå ser det ut til at problemet er borte.

 

 

images.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.