#1 Skrevet Januar 3, 2019 Hei. Er redd for at jeg har fått problemer med girkassa. 2013 A6 allroad 204hk, 220000km. Iflg Møller har jeg ikke S tronic, men tiptronic gearkasse..? "Det er litt forskjell på disse" ble jeg fortalt. Tror han har feil, hva sier dere? Problemet er: Når jeg kjører sakte, 10-20km/t og under 1100rpm så nykker/rister det i bilen. Samme i revers. Skjer helst i motbakke, ettersom det da er litt motstand. Kan også høre litt skrapelyder fra gearkassen(?) når jeg slipper bremsen i revers. Forsvinner etterpå. Ellers fungerer giringen helt perfekt. Skal på service i morgen, inkl gearoljeflushing og oljeskift på differensialen. Den har hatt gearoljebytte på 60´km og 125´km. Reg nr DP25372. Dersom dette ikke fikser det, hvem er best å bruke på slike reparasjoner i Haugesund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2019 Jeg trodde 204 hk hadde S-tronic og 245/313 hk hadde tiptronic. om du er i Bergen så er Automat gear service dyktige folk😀 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2019 Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2019 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 12 timer siden, Ole-Jørgen Frimann Nilsen skrev: Jeg trodde 204 hk hadde S-tronic og 245/313 hk hadde tiptronic. om du er i Bergen så er Automat gear service dyktige folk😀 204 og 245 har S-tronic, 313 Tiptronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...