Worst Case Scenario - Bilen går som en snekke....

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem idag og plutselig så forsvant alle kreftene i motoren og den begynte å bare "boble".... Bilen gikk fortsatt på tomgang og kunne tildels ruses, men når jeg satt den i går for å kjøre så bare blobblobblob og det var ikke tak i bilen...

 

Skrudde ut de pluggene som Statoil sa skulle fungere like bra som det som stod i boka (fikk N7BYC og skulle ha N7BMC). Pluggene var lysbrune til hvit på spissen, altså ikke tålt tempraturen.

Tok strømmen på bilen for å resette hjernen og bytta tilbake til de gamle pluggene da jeg tok vare på dem. satt på strømmen 10 min senere. Problemet var der fortsatt.

 

Neste jeg skal prøve er en ny hjerne (har liggende) og bytte bensinfilter (fyllte 35 liter igår på shell). Virker som at pumpa ikke klarer å bygge opp godt nok trykk for dysene.

 

Noen som vet hva som kan være galt eller noen som har vært borti noe tilsvarende. Kunne det ha skada å ta feil type plugger (N7BYC som ble brukt brukes i alle 88-93 1.8 monotronic passater), eller annet? Det skal også sies at det hadde regnet svakt i 10 min men både motor var tørr og tørt rundt tanklokket.

 

Håper noen av dere kan komme med gode råd for jeg skal til Tyskland med denne bilen... :(

Dette er forresten en 93 mod Passat 2.0i (2E maskin)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet bensinfilter og bilen oppfører seg som dritt fortsatt...

 

Men da jeg var under å byttet filter så jeg at den ene kabelen til lambdasonden har røket, fiksa ikke feilen der og da pga regnværet men håper på bedre vær imorgen og at det er feilen.

 

Dersom ikke det er feilen så er neste:

- Sjekke rotor og fordelerlokk

- Gå over og rense alle kontakter i motorrommet

- rense LMM evt prøve en annen

- Prøve en annen hjerne

- Prøve andre dyser

- Sette kaskoforsikkring og smelle bilen :D (hadde frista noenganger)

 

Noen som vet forresten hvordan man kan sjekke om bensinpumpa klarer å leverer godt nok trykk?

 

Mottar andre forslag med åpne armer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter motorvask har jeg opplevd rimelig mye rare motorlyder. Det har vært fordi det har vært fukt i fordelerlokket, og etter å ha tørket dette har det blitt bra igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant feilen... 2 av 3 ledere til lamdasonden hadde røket. Nå går bilen som en kule igjen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra! alltid fint når ting ordner seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.