2003 Passat låsekasser, diverse spørsmål

Anbefalte innlegg

Er visst på tide å ta en runde "fikse låsekasser" på Passaten min. Har 2 dører nå som ikke gjør jobben korrekt. Den ene døra (vb) er i grunn grei siden det er låsekasse fra en 3b, ikke 3bg. 3b har vel ikke fis (den jeg hugget hadde ihvertfall ikke det), så da mangler denne funksjonen. Men har låsekassen som hører til bilen, denne ble byttet ut fordi mikrobryterene begynnte å tulle, den låste ikke via sentrallås. Den andre døra (hf) fungerer som normalt bortsett fra at den melder ikke fra om åpen dør. Så regner med det er en mikrobryter her også. Ikke det største problemet med manglende varsel til fis'n, men dette påvirker 2 andre ting. Kupelys og alarm. Så greit å få det i orden.

 

Så i denne forbindelsen lurer jeg på et par ting, mulig noen har kjennskap til dette.

 

1) Er det mulig å "konvertere" en 3b låskasse til 3bg? Regner ikke med det går, men siden jeg har fungerende 3b låskasser liggende så hadde det jo vært fint å puslet med dette i disse kalde dager. Da kunne jeg gjort 100% rent, konvertert til 3bg, smurt opp. Da er det jo bare å bytte ut. Greit å la ting tørke ordentlig etter rengjøring.

 

2) Mikrobrytere...... Ebay (kina?)? Elfa? Finnes det komplett pakke, eller må jeg ta en runde med 3-4 bestillinger? Delenr? Selger Møller løse mikrobrytere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo for morro legge til litt info, slik at tråden blir mer nyttig i fremtiden.

 

Har litt å jobbe med i bakluka også. Her er stikkeren i låsekassen gåen, eller ledningene er irret og dårlig kontakt slik at fis'n får beskjed om åpen bakluke, som igjen kødder til alarm å sånt.

 

357 973 119 er delenr på stikkerhuset

000 979 002 E er delenr på "repledning". 30cm ledning med kabelsko i hver ende. Trenger 2 av disse, da det er 3 ledninger i stikkerhuset. Kommer på 150,--200,- inkl. frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.