Anbefalte innlegg

Hei! Jeg forhører meg med dere også.Hva dere mener om innkjøring av total renovert 2.0 TFSI EA113 Audi S3 8P. Det er litt delte meninger om dette emne. Først kjøre motoren på starter uten plugger og drivstoff til oljelampen går av. La motoren gå litt på tomgang for å sjekke etter eventuele lekasjer feil. Kjøre bilen 50 mil med innkjøringsolje, holde turtall mellom 2000-3000 O,min unngå tomgang kjøring. Etter 50 mil bytte oljefilter og ny innkjøringsolje. Sjekke oljefilter for stålspon. Kjøre 50 mil til på samme måtte som de første 50. Etter 100 mil bytte oljefilter og bytte motorolje til den jeg bruker som standard motorolje Motul V-power racing olje. Er dette en bra innkjøring? Jeg setter stor pris på tips. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis bygger motor til en Honda ITR nå, og han fikk beskjed om å kjøre inn motoren på mineralolje fra Biltema, detta var tips fra Edge Performance, en anerkjent motorbygger i småfly-miljøet.

 

Eneste innspillet jeg har når det kommer til slikt 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

En kompis bygger motor til en Honda ITR nå, og han fikk beskjed om å kjøre inn motoren på mineralolje fra Biltema, detta var tips fra Edge Performance, en anerkjent motorbygger i småfly-miljøet.

 

Eneste innspillet jeg har når det kommer til slikt 😅

Hei! Innkjøringsoljen er faktisk mineralbasert olje som er tilsetning aditiver, så det er noe helt riktig det du skriver. 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør inn med mineralolje, men belast motoren så du får tetting på ringene. Det er sylindertrykket som klemmer ringene mot sylinderen og uten trykk så blir innkjøringen dårlig. Ingen grunn til å finkjøre. Les dette og tenk litt på det han skriver og se om det gir mening. Har kjørt inn motoren min slik i all fall og den har holdt fint: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kjør inn med mineralolje, men belast motoren så du får tetting på ringene. Det er sylindertrykket som klemmer ringene mot sylinderen og uten trykk så blir innkjøringen dårlig. Ingen grunn til å finkjøre. Les dette og tenk litt på det han skriver og se om det gir mening. Har kjørt inn motoren min slik i all fall og den har holdt fint: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

Hei! Takker for informasjon. Jeg har pånytt kontaktet motorværksted so renovere og forsterker innmaten på motoren min.  Motorverksted anbefaler innkjøring i variert turtall. Bare ikke gi full gass med en gang.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.