Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal få et verksted til å bytte bremsevæske. Jeg skal bruke Motul DOT 5.1 bremsevæske. Som jeg forstår så bruker verksted et enkelt trykk basert verksted for å bytte bremsevæske, for at det skal bli mindre luft i bremsevæske systemet. Det jeg lurer på er når verksted bruker et slikt trykk basert verktøy, blir absolutt all væsken byttet ut da? Jeg skal bruke bilen på den siste banekjøring på Vålerbanen. Å jeg leser at bremsevæsken blir testet før man får kjøre på banen. Så det er viktig for meg at det ikke er noe rester av gammel væsken i systemet etter jeg har hatt bilen på verksted å fått byttet ut den gammle væsken. Er det noe spesielt som må gjøres for at hele systemet blir tømt for gammel bremsevæske må man utføre en spesiel prosedyre for å få byttet i ABS pumpen ? Er det nødvendig å bytte det som er i ABS pumpen? Eller kan jeg stole på at verkstedet bytter ut all bremsevæsken, med dette enkle trykk basert verktøyet?

Takker for alle tips, jeg har Googla dette i et par timer uten å bli noe klokere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trykkbeholderne de bruker er for å erstatte mannen som pumper bremsepedalen. Det gjør jobben både enklere og raskere. Med den prossessen så blir alt erstattet.

VACN tester bremsevæsken med en liten prøve ned i bremsevæskebeholderen. Hvis man er sleip (og dum) så kan man alltid bare helle på litt fersk bremsevæske i beholderen, så viser testen at du har bra væske. Men hvis du får på ny i våres så ser jeg ingen grunn til at du skulle få stryk på vacn sitt siste treff for året, såsant du ikke koker bremsevæsken på vanlig veier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

De trykkbeholderne de bruker er for å erstatte mannen som pumper bremsepedalen. Det gjør jobben både enklere og raskere. Med den prossessen så blir alt erstattet.

VACN tester bremsevæsken med en liten prøve ned i bremsevæskebeholderen. Hvis man er sleip (og dum) så kan man alltid bare helle på litt fersk bremsevæske i beholderen, så viser testen at du har bra væske. Men hvis du får på ny i våres så ser jeg ingen grunn til at du skulle få stryk på vacn sitt siste treff for året, såsant du ikke koker bremsevæsken på vanlig veier :)

Tusen takk for informasjon. Så vis jeg bytter til Motul DOT 5.1 bremsevæske nå snart, så trenger jeg ikke være redd for å ikke få stille til start pga dårlig bremsevæske. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Tusen takk for informasjon. Så vis jeg bytter til Motul DOT 5.1 bremsevæske nå snart, så trenger jeg ikke være redd for å ikke få stille til start pga dårlig bremsevæske. 

 

Da ville jeg blitt overrasket.

En mulighet er å ta med en flaske, så hvis du ikke går igjennom, så er det garantert noen som låner deg verktøy for å bytte. Tar ikke lenge tiden så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.