Deaktivere automatisk start av webasto Touareg 2005 VCDS?

Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet brennkammer på Touareg'en, fant jeg ut at jeg gjerne vil det skal være en stund til neste gang : rolleyes

Webastoen starter automatisk når når det er kaldt ute for at motoren skal varme seg opp fortere.

Det er greit at den gjør dette, da jeg også ønsker at motor skal bli driftsvarm så raskt som mulig.

 

Men det som plager meg med denne automatiske starten, er at om man bare skal en kort kjøretur på butikken, 5 min, så får webastoen knapt komt i gang før man stopper bilen igjen.

Dette tror jeg gjør at brennkammer blir sotet ned og det blir unødvendig mange start og stopp.

Jeg så på det gamle brennkammeret at disse blir slitt over tid og sprekker tilslutt.

Jeg vil heller starte og webasto selv med fjernkontroll for å unngå å starte den uten at den kjører start syklus unødvendig.

 

Jeg har prøvd med VCDS å se hvilke muligheter det er under aux heating. Men jeg finner ingenting i adaptation eller coding som kan hjelpe.

 

Prøvd litt av det som står her også, men uten hell.

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?1886-How-to-disable-automatic-start-of-Webasto-(auxilary-diesel-heater)

 

Setter pris på alle tips og råd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke snu problemet "på hode": 

Sørg for at webastoen ikke stopper, når du er inni i butikken. Dvs sette den manuelt til f.eks. 30min, før du stopper motoren ved butikken. Da er bilen varm og behagelig når du kommer ut igjen.

 

Hørte rykter (i 2010) at ECON off (for de som har ECON knapp), skal hindre start av Webasto på VW, men har ikke testet dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvorfor ikke snu problemet "på hode": 

Sørg for at webastoen ikke stopper, når du er inni i butikken. Dvs sette den manuelt til f.eks. 30min, før du stopper motoren ved butikken. Da er bilen varm og behagelig når du kommer ut igjen.

 

Helt sant! Dette gjør jeg også :) Men hadde vært kjekt å kunne styre det selv og.

 

Takk for tips med ECON, det skal jeg teste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet litt og ECON knappen hinder ikke start av Webasto på denne bilen har jeg funnet ut.

 

Rart om ikke dette kan ''kodes'' vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høyrest kjent ut, eg har samme tankar om dette. Fant du noko løysing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, desverre. Nærmeste er at noen har laget til en modul som overstyrer dette når man ser i tråden jeg har linket i første post, men den http://www.bronken.de/zuheizer/ virker ikke. 

image.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.