Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille meg noen rimelige coilovers som senker mye, jeg har falllt for coilovers som er beregnet til Audi A3 8P, det står ingen ting om at de passer S3 8P, men jeg kan ikke skjønne annet en at de passer S3 8P også. De tåler akselvekt foran og bak og det leveres med 55 mm innfestning på fjærbein. Her er en link til coilovers kittet jeg lurer på om passer S3 8P, 

jeg er klar over at kvaliteten ikke er den beste. Linken er til en android Tlf side. https://getlow.se/sv/a3-03-08-8p/4527-coilovers-extra-lg-audi-a3-8p-vw-golf-5.html, er det noen på forumet som vet om de passer min S3 8P, det er utrolig mye kunnskap her på forumet det har jeg forstått, noen som kan hjelpe meg med dette mysteriet også? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 8P øverst der? Enkleste er vel å spørre forhandleren? Bekrefter de at de passer har du det skriftlig skulle det mot formodning ikke gjøre det. 

 

 

Screenshot_20190323_101112_com.android.chrome.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Står 8P øverst der? Enkleste er vel å spørre forhandleren? Bekrefter de at de passer har du det skriftlig skulle det mot formodning ikke gjøre det. 

 

 

Screenshot_20190323_101112_com.android.chrome.jpg

Jeg har vært i kontakt med Getlow.se for en tid tilbake jeg spurte om de også passet Audi S3 8P, fikk til svar at de passer Audi A3 8P Quattro, så da passer de S3 8P også. A3 8P Quattro er jo ikke identisk med S3 8P, så stoler ikke helt på det svaret. Siden jeg bor i Norge, så er eneste betalingsmetode hos GETLOW.SE Bankoverflring, så de har sendt meg en (faktura) men faktura er svært mangelfull kun en forkortelse av bankens navn og et kontonummer og beløpet, skal man utføre en utenlandsbetaling så trenger man mye mer info vis pengene skal kommer frem til riktig sted. Jeg skrev E-post tilbake til GETLOW.SE at jeg trenger mer informasjon for å klare å betale penger til dere bankkonto, men da hørte jeg ikke mer fra den. Så nå har jeg oppdaget at Billige-senkesett.no også selger samme coilovers, så jeg har sendt de 2 E-poster om de passer S3 8P men ikke fått noe svar. Jeg har også kontaktet selve firma som lager coilovers i Tyskland, men ikke fått noe svar fra de heller , så noen må bekreftet for meg at de passer S3 8P før jeg bestiller. Håper noen her på forumet vet om det går, eller at jeg får svar på noen av E-postenene jeg har sendt, sendte E-postenene på torsdag så burde vel egentlig fått et svar fra en av de, men ikke hørt en lyd fra noen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Står 8P øverst der? Enkleste er vel å spørre forhandleren? Bekrefter de at de passer har du det skriftlig skulle det mot formodning ikke gjøre det. 

 

 

Screenshot_20190323_101112_com.android.chrome.jpg

Jeg har vært i kontakt med Getlow.se for en tid tilbake jeg spurte om de også passet Audi S3 8P, fikk til svar at de passer Audi A3 8P Quattro, så da passer de S3 8P også. A3 8P Quattro er jo ikke identisk med S3 8P, så stoler ikke helt på det svaret. Siden jeg bor i

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har bestilt de coilovers X-GWVW13 som jeg skrev i forrige tråd. Jeg jobber endel med SKF produkter, så jeg ringte sjefen i Norge for ettermarkedsdeler til biler,  han forklarte at det passer, å han stoler jeg 100% på, Han har et unnikt nummer for bilen min ikke vin nummer men noe annet som han hjalp meg med før da jeg bestilte SKF regreim vannpumpe kit og mulitreim, da var det noe som jeg ikke fikk til å stemme, tror det var bredden på stramme hjulet til regreima, så viste det seg at det var korrekt det som stod i SKF katalogen, hjulet skulle faktisk være bredere en original. Så jeg føler meg trygg på at det passer. 😁

 

 

 

Norge, så er eneste betalingsmetode hos GETLOW.SE Bankoverflring, så de har sendt meg en (faktura) men faktura er svært mangelfull kun en forkortelse av bankens navn og et kontonummer og beløpet, skal man utføre en utenlandsbetaling så trenger man mye mer info vis pengene skal kommer frem til riktig sted. Jeg skrev E-post tilbake til GETLOW.SE at jeg trenger mer informasjon for å klare å betale penger til dere bankkonto, men da hørte jeg ikke mer fra den. Så nå har jeg oppdaget at Billige-senkesett.no også selger samme coilovers, så jeg har sendt de 2 E-poster om de passer S3 8P men ikke fått noe svar. Jeg har også kontaktet selve firma som lager coilovers i Tyskland, men ikke fått noe svar fra de heller , så noen må bekreftet for meg at de passer S3 8P før jeg bestiller. Håper noen her på forumet vet om det går, eller at jeg får svar på noen av E-postenene jeg har sendt, sendte E-postenene på torsdag så burde vel egentlig fått et svar fra en av de, men ikke hørt en lyd fra noen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er coilovers X-GWVW13 bestillt med kortere kopling stenger og tuv serfikat. En ting er helt sikkert det er at jeg monterer ikke dette i garasjen, jeg leier lokale med løftebukk og tilgang på trykkluft, å tar med meg en kompis. Så starter morro a med å få det godkjent i vognkortet. Er det noe annet en TUV serfikat og papirer på hjulstilling og godt humør jeg trenger når jeg møter opp hos statens Vegvesen? 

Trenger jeg å ha lys kontroll også? 

Takker for alle tips fra dere som har vært hos statens Vegvesen de siste årene og fått godkjent senkesett i vognkortet. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du trenger lys justering/kontrolli tilleg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja, du trenger lys justering/kontrolli tilleg.

Ok. Takker og bukker for informasjon. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Hei! Jeg har kjøpt Coilovers til min 2006 Audi S3 8P, de er kun TUV godkjente til Audi A3 8P/Quattro og en rekke andre biler med ikke S3 8P,  , selv om de tåler akselvekt både foran og bak.Jeg ha betalt ekstra for å få skikkelig TUV papirer Er det noen som vet om noe triks jeg kan gjøre for å få godkjent disse coilovers  i vognkortet å få godkjent coillovers hoa Statens vegvesen slik at det står skrevet i vognkortet? Alle mulige tips motas med takknemlighet.

Hva gjør Staten vegvesen med TUV papirene ? Tar de bare en kopi, eller sender de det videre for å undersøke at det som står skrevet på TUV papirene er korrekt?

 
 
lagt til 1 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei! Hei! Jeg har kjøpt Coilovers til min 2006 Audi S3 8P, de er kun TUV godkjente til Audi A3 8P/Quattro og en rekke andre biler med ikke S3 8P,  , selv om de tåler akselvekt både foran og bak.Jeg ha betalt ekstra for å få skikkelig TUV papirer Er det noen som vet om noe triks jeg kan gjøre for å få godkjent disse coilovers  i vognkortet å få godkjent coillovers hoa Statens vegvesen slik at det står skrevet i vognkortet? Alle mulige tips motas med takknemlighet.

Hva gjør Staten vegvesen med TUV papirene ? Tar de bare en kopi, eller sender de det videre for å undersøke at det som står skrevet på TUV papirene er korrekt?

Det er disse coilovers jeg håper jeg kan få i vognkortet: https://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php?language=en&info=p43834_ta-technix-coilover-kit---deep-version---audi-a3---seat-altea--leon--toldeo-iii---skoda-octavia--superb---vw-beetle--eos--golf-v-vi--golf-cabriolet--golf-plus--jetta-iii-iv--passat--passat-cc--cc--scirocco--touran.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei! Hei! Jeg har kjøpt Coilovers til min 2006 Audi S3 8P, de er kun TUV godkjente til Audi A3 8P/Quattro og en rekke andre biler med ikke S3 8P,  , selv om de tåler akselvekt både foran og bak.Jeg ha betalt ekstra for å få skikkelig TUV papirer Er det noen som vet om noe triks jeg kan gjøre for å få godkjent disse coilovers  i vognkortet å få godkjent coillovers hoa Statens vegvesen slik at det står skrevet i vognkortet? Alle mulige tips motas med takknemlighet.

Hva gjør Staten vegvesen med TUV papirene ? Tar de bare en kopi, eller sender de det videre for å undersøke at det som står skrevet på TUV papirene er korrekt?

 
 
lagt til 1 minutter senere
 

Det er disse coilovers jeg håper jeg kan få i vognkortet: https://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php?language=en&info=p43834_ta-technix-coilover-kit---deep-version---audi-a3---seat-altea--leon--toldeo-iii---skoda-octavia--superb---vw-beetle--eos--golf-v-vi--golf-cabriolet--golf-plus--jetta-iii-iv--passat--passat-cc--cc--scirocco--touran.html

Har kjøpt meg et par til med coilovers, som har tuv serfikat på S3 8P. Det står på Tysk, men det får ikke jeg gjort noe med, kan oversette det med Google transelste men det er vel ikke holdbart?  Dere som har fått godkjent senkesett hadde dere TUV på Tysk? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuv er spesifikk til senkesettet og bilen, til info. 

 

Så det er kun Ta-Technix som kan fremskaffe riktige papirer til sitt sett. 

 

Tuv refererer til merke på coilover i tillegg til nummer på fjører. Dette sjekkes av kontrollør. 

 

Ikke uvanlig at billigere kit har alt på tysk. KW og AP hadde på tysk og engelsk i settene jeg har montert. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Tuv er spesifikk til senkesettet og bilen, til info. 

 

Så det er kun Ta-Technix som kan fremskaffe riktige papirer til sitt sett. 

 

Tuv refererer til merke på coilover i tillegg til nummer på fjører. Dette sjekkes av kontrollør. 

 

Ikke uvanlig at billigere kit har alt på tysk. KW og AP hadde på tysk og engelsk i settene jeg har montert. 

Har du fått noen problemer med godkjenning av coilovers (senkesett) der TUV papirene står på Tysk? Jeg er klar over hva TUV er.☺ Jeg har som nevnt bestillt meg et sett til med coilovers, ikke TA-Technix Deep. 

Det siste settet har TUV papirer med nummer på coilovers som du skriver og de er til akkurat den bilen jeg har, Audi S3 8P. 

Håper statens Vegvesen tåler litt Tysk. 🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har du fått noen problemer med godkjenning av coilovers (senkesett) der TUV papirene står på Tysk? Jeg er klar over hva TUV er.☺ Jeg har som nevnt bestillt meg et sett til med coilovers, ikke TA-Technix Deep. 

Det siste settet har TUV papirer med nummer på coilovers som du skriver og de er til akkurat den bilen jeg har, Audi S3 8P. 

Håper statens Vegvesen tåler litt Tysk. 🤔

 

Det var en kommentar til en over som manglet tuv til sine.

 

Ikke hatt problem med det selv, men har hørt folk har fått beskjed om å få de oversatt og komme tilbake. 

 

Er dessverre ofte ren bingo åssen det går, kommer helt an på kontrolløren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Det var en kommentar til en over som manglet tuv til sine.

 

Ikke hatt problem med det selv, men har hørt folk har fått beskjed om å få de oversatt og komme tilbake. 

 

Er dessverre ofte ren bingo åssen det går, kommer helt an på kontrolløren.

Ok. Skjønner. Takk for at du tok deg tid til å svare meg. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.