#1 Skrevet Juli 3, 2005 Jeg driver og ser etter et sett med bbs rs felger til cabben, og de er det heldigvis litt av på ebay. Problemmet er at jeg blir ikke klok på det med innpress på felgene. Vet at golfen skal ha ET38 orginalt, men hvor store avvik kan jeg ha uten at jeg trenger å valse for å få plass? De fleste felgene jeg har sett på har ET16, 25 eller 33. Jeg må vel også ha TÜV papirer på de viss de forandrer sporvidden mer enn 15 mm, noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Prøvde sidene til BBS, men klarte ikke å finne no.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2005 ET16 (7/8x15) blir penest (men vanskligst å få plass til) ET25 (7x15) ser også bra ut men blitt litt kjipere på bilen men går normalt rett på uten mod, ET33 pleier å være 6,5x15 BBS RM og ikke BBS RS. Ser greit ut, men tamt sammenlingnet med de to første 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2005 Takk for svar Da tror jeg at jeg satser på de som var 7x15 ET 25. Da gjenstår det bare å vinne budrunden, kjøre til Tyskland for å hente, og finne godkjennigspapirer på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2005 Dette er bruksbilen min med 7x15" ET 25 med 195/45-15" (og orginale "traktor" GTI fjærer) Det subber såvidt bak på den ene siden med last og litt aktiv kjøring. TÜV papirer finner du mest trolig ikke hos BBS på så gamle felger, men du må til et "tuning" firma i tyskland som kan utstede TÜV papirer på akkurat ditt felg/dekk oppsett. Jeg vil ikke tro noen bryr seg om de felgene unntatt på EU kontroll hos biltilsynet eller vrange bilverksteder. Hvis det blir ditt eneste sett med sommer felger ville jeg nok enten sett meg etter et sett til eller funnet noen som kan levere TÜV papirer, men jeg er redd det fort kan bli dyrt å ringe / reise rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 4, 2005 Den nødvendige TÜV-blekka ordnes meget enkelt ved at du neste gang du skal ha dekk kjøper disse i Tyskland. Da passer du på å be om en Reifengutachten (et papir fra dekkprodusenten som sier at han tillater at du kjører med dekket deres på en gitt felg på en gitt bil). 7X15 ET 25 er såvidt kurant at det vil alle dekkprodusenter uten videre godkjenne på et Einser-karosseri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...