Anbefalte innlegg

Hei igjen!  Har nå forsøkt å hente bilen fra vinter lagret. Batteri frakoblet i 5 måneder. Bilen er u umulig å starte, har forsøkt det meste. Kan det være at bilen ikke gjenkjenner nøkkelen? Må nøkkelen kodes om på Audi verksted? 

Alle mulige tips motas med takknemlighet. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at du har glemt en U i mulig?😀

 
 
lagt til 0 minutter senere
 

Om det hadde vært startsperre ville bilen startet i 1-2 sekunder før den stopper av seg selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kan det være at du har glemt en U i mulig?😀

 
 
lagt til 0 minutter senere
 

Om det hadde vært startsperre ville bilen startet i 1-2 sekunder før den stopper av seg selv

Hee he, ja mangler en bokstav der,sikkert flere skrivefeil da den tråden ble skrevet når jeg var passe stressa. Jeg hadde ikke med meg VAG-COM. Men det ligger en universal blåtann diagnose sak i bilen,jeg kjøtre en feilkode test med den, den fant ingen feil. Bilen startet 1 sekund et par ganger jeg spraya startgass in i inntaket. Men det var da sannsylig vis kun startgassen som (starte). Over hall tank med bensin. Lurer veldig på hva som har skjedd pga batteri frakoblet i 5 måneder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at den får bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Sjekket at den får bensin?

Nei og ja, det hadde vel fått en feilkode når jeg scanna bilen med den blåtann diagnose dingsen og Torque appen på tlf. Jeg hadde motorstopp en gang med bilen, da scanna jeg med Torque appen å da fant den ut at den ikke fikk bensin, så jeg burde ha fått en eller flere feilkode med informasjon som hadde sagt noe om at den ikke får bensin, fikk ingen feilkoder. Men stoler ikke 100 på den Torque appen. Jeg vet ikke hvorfår, men jeg har det for meg at det er noe som er relatert til nøkkel dingsen. At bilen ikke gjenkjenner nøkkelen eller hvordan jeg skal forklare det. Jeg har Googla veldig mye og sett mange Youtube videoer om start problemer på VAG biler etter batteri bytte, der er det endel tips rundt det med nøkkelen, at den må kodes om,  mange mener at etter batteri bytte så skal man ikke trykke for å låse opp bilen første gang etter batteri bytte men bruke nøkkelen i dørlåsen å vri den til høyere og venstre osv for så innen kort tid vri om nøkkelen i tenninga. Da starter vag bilene på Youtube. Det er en gjennganger det med å åpne bilen med fysisk nøkkel og vri den i så så mange sekunders hver vei. Men jeg er så heldig at jeg har kun en nøkkel og den passer selvfølgelig ikke i dørlåsen. Men det er triks for å få til denne prossessen uten nøkkel som passer i dørlåsen også. Men nå har bilbergeren satt bilen min på Møller Hvam og lagt nøkkelen i kassa på Møller. Så jeg får ikke prøvd ut disse Youtube triksene selv. Jeg får møte opp på Møller mandag når de åpner å høre hva slags teori de har. Hvis de ikke har peiling på hva det kan være å skal bruke timesvis med søking for å finne feilen så skal jeg teste det trikset som jeg har sett flere av på Youtube. Feilen kan jo egentlig være hva som helst. Trenger ikke ha sammenheng med at batteri har vært frakoblet i det hele tatt. Men jeg går ut i fra det i første omgang. Time vil Show. Får bare håpe det ikke er noe alvorlig galt. Men tror ikke det, hva kan skje når den ikke har blitt brukt på 5 måneder? Jeg vet ikke?  Jeg bare ser hva som har skjedd med andre biler på Google osv. Merklig greier spør du meg. En ting er iallefall helt sikkert, jeg skal aldrig la bilen stå uten strøm en vinter til. 🤔

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det strøm på batteriet? Du har sikkert sjekket dette, men det enkle er ofte det beste. 😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har stoppet før pga bensinmangel, så er det jo grunn å tro at pumpa har sviktet.

 

Første steg er å ta en diagnose, så sjekke om bilen får tenning og drivstoff. Ser ingen grunn til hvorfor bilen skal ikke starte pga ingen batteri på en stund.

 

A6 4f'n jeg hadde for noen år siden sto en måned med batteripolen av, og starta opp uten problemer, og det er en vesentlig mer teknisk/elektro bil enn en 8p.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvis du har stoppet før pga bensinmangel, så er det jo grunn å tro at pumpa har sviktet.

 

Første steg er å ta en diagnose, så sjekke om bilen får tenning og drivstoff. Ser ingen grunn til hvorfor bilen skal ikke starte pga ingen batteri på en stund.

 

A6 4f'n jeg hadde for noen år siden sto en måned med batteripolen av, og starta opp uten problemer, og det er en vesentlig mer teknisk/elektro bil enn en 8p.

Du har helt korrekt den fikk ikke noe drivstoff. Mer elektonikk eller ikke er jeg ikke helt enige i MED 9 er komplisert nok den. 

Den er selvlærende den også så det skjer mye rart om man kobler fra batteri. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er gudsjelov bilen i orden igjen. 

Jeg har vært i Gjøvik hos Poleringskongen i dag å levert bilen for å få våtslip hele lakken å få på Drop-off keramisk lakkforsegling. Så er spent på hvor bra han blir i lakken nå. Jeg blir sikkert fornøyd, sist jeg hadde bilen der ble det veldig bra. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var feil? Hva gjorde du for å få start ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hva var feil? Hva gjorde du for å få start ?

Høytrykks pumpa registrerte at den fikk alt for høyt trykk signal. Så derfor ville den ikke fungere. Byttet delen so gir signal til høytrykks pumpa, da startet den med en gang. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, digg å finne ut av det da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ok, digg å finne ut av det da

Hei!  Ja gjett a! Var ganske bekymret en stund. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.