06' A4 2.0tdi 140hk pd. Smånykking og lugging 1500-2200rpm.

Anbefalte innlegg

Sliter med at en 06' A4 B7 2.0tdi 140hk pd. Smånykker og lugger mellom 1500-2200rpm på delgass.

Helt fin på full gass eller godt pådrag.

 

Ingen feilkoder... :(

 

Egr og spjeld er tatt ut, renset og funksjonstestet.

Sett over vacuum slanger og trykktestet systemet (ingen lekasjer).

 

VNT stag fritt.

(Vet ikke innvendig da)

 

Når den nykker så slipper den ut bittelitt turbotrykk sammen med nykking, som om at vnt sliter med å finne riktig posisjon. Litt sånn tsh-tsh-tsh-tsh-tsh-tsh. (Skrive lyder haha).

 

Har igjen å prøve dieselfilter, men har ikke egentlig så mye tro på det.

 

Nettopp hatt langtur (800km) med høyt turtall osvosv også for å prøve å blåse utav litt, hjalp ikke...

 

Eneste som jeg vet er "feil", er at termostat må byttes iom den konstant ligger mellom 70-80c og avogtil høyere alt etter belastning selfølgelig.

Men dette burde jo ikke skape slike nykker.

 

LMM/MAF er også renset uten at det hjalp, men med feil her burde jo fullgass gitt problemer og evt kode vil jeg tro?

 

Tenkte å kjøre en logging med vcds for å følge med litt på trykk osv.

Og tenkte å prøve å dobbelsjekke EGR. Finnes det noen test av denne i vcds? 

 

Noen med noen gode ideer om et eller annet?

 

Takker :)

 

 

 

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsnett til dyser og/eller dyser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk så mye for innspill.

Har hatt dette i tankene, men selfølgelig med håp om at det kan være noe annet iom dette er et styr å bytte.. :P

 

MEN, i dag fant jeg nok løsningen. EGR ser ut til å være synderen.

nappet ut kontakten og nå går den så fint som bare det, foruten feilkode og motorlampe da seff.

så det blir til å prøve en "egr valve adjustment" i vcds om ikke så blir det å dra til et chip firma for å få den fjernet i ECU.

Den slipper ut litt eksostrykk (før turbo) sammen med nykkingen og derav blir turbotrykket som en jojo.

 

Så da krysser jeg fingrene for at problemet er løst. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.