Anbefalinger rundt verksted

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg, det som virker som, et mandagseksemplar av en a4 b7 cab. Den har jeg selvfølgelig forelsket meg i og som de fleste her vet så renner pengene ut når det skjer.. Jeg sliter primært med vibrasjon i bilen som kommer og går og ikke er spesifikk til noen hastighet eller turtall. Det var endel værre før balansering av hjulene, men noe sitter der altså fortsatt. Det andre jeg sliter litt med er elektronikkfeil. Har også et elektronikkproblem som angår lys, check funksjon og ryggesensor. Har dere noen verksted som dere vet er dyktige på denne typen feilsøking? Helst i Østfold/Akershus 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har during/vibrasjon som kommer og går i vår B6 quattro-utgave, (samme bil) vi har 1.8t som sannsynligvis har litt slitent dobbeltmassesvinghjul. Bytter også motor/girkassefester og defekt 'snub mount' i samme slengen. 

Hvilke elfeil? Bakluka er som de fleste andre Audier belemret med elendig kabling, jeg har spleiset omtrent alle kablene baki gjennomføringene der..

Har ikke forslag til verksted da jeg ikke bruker det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, kan ikke si jeg har lagt merke til noen during, men vibrasjonene kommer og går. Ikke noen fasit på når de kommer. Skal få kommet meg innom en dekksjappe og få de til å se på hjulene en gang til. Mulig han som satte på dekkene var litt "kjapp".  Hva er snub mount?

Har 3 stadier av lys feil. Nr.1 hvor tåkelysene ikke lyser og kommer opp som gåen pære. Har byttet pærer slik at jeg vet det ikke er de. Da lyser alt annet. 

Nr.2 er når xenonpæra på venstre side flimrer og slukker, men så tennes igjen innen 0,5-1,5sek og nr. 3 er når de stortsett funker men parklyspæra på ene siden ikke lyser. Ikke noen veldig standard på disse. Nr.1 hadde jeg lenge, men ble borte og kommer en sjelden gang. Nr.2 kan komme og gå gjerne når det er vått, men også når det er tørt.

Parksensor fungerer ytterst sjelden, men har glimtet til en håndfull ganger siste halvåret. 95% av gangene å er det bare et langt pip, noen få ganger virker den i 2-5sek og ytterst sjelden virker den helt til jeg har parkert.

Og om du tenker "hm, hørtes dyrt ut"? ja, da tenker vi likt ;)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter sensorer på lyspærene på disse som kan være ganske kresne på hvilken pære som brukes. LED feks er den ikke glad i.

 

Er pærene du sliter med tilsvarende det bilen ble levert med? Er verdt å sjekke. 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det sitter sensorer på lyspærene på disse som kan være ganske kresne på hvilken pære som brukes. LED feks er den ikke glad i.

 

Er pærene du sliter med tilsvarende det bilen ble levert med? Er verdt å sjekke. 🙂

 

Det er kjekt å vite for fremtiden :) Den har gått 120k så sjansen for at det er originale pærer i hovedlys er vel stor. Er ingen missfarging på de som jeg kan se. De andre er original type og ikke LED

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.