tap/"hikking" av motoreffekt?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med tips på min '12 2.0tdi 4motion (110hk)

 

Når jeg kjører, spiller ingen rolle i hvilke turtall/gir/motortemp eller hvor mye gass jeg gir så hender det at bilen plutselig "hikker". Akkurat som om bilen plutselig mister all effekt og motorbremsen "slår seg på". Dette varer bare type halvt sekund, og skjer relativt ofte. Skjer alt mellom 5-15 ganger på de 15min jeg har til jobb.

Har VCDS, og ligger ingen feilkoder på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Trenger litt hjelp med tips på min '12 2.0tdi 4motion (110hk)

 

Når jeg kjører, spiller ingen rolle i hvilke turtall/gir/motortemp eller hvor mye gass jeg gir så hender det at bilen plutselig "hikker". Akkurat som om bilen plutselig mister all effekt og motorbremsen "slår seg på". Dette varer bare type halvt sekund, og skjer relativt ofte. Skjer alt mellom 5-15 ganger på de 15min jeg har til jobb.

Har VCDS, og ligger ingen feilkoder på bilen.

 

Sjekket batteripoler og evnt jording på motor? Hadde lignende oppførsel på en gammal sierra engang, da var det dårlig kontakt på batteripol som gjorde at motorstyringa "restarta". 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dårlig tips Anders! Tok å rengjorde tidligere denne uken, på kun batteripolene og merket at det hadde blitt vesentlig bedre. Men etter par dager så kom det mer og mer tilbake. Jeg skal gjøre det ordentlig om en uke når jeg kommer hjem fra ferie, så oppdaterer jeg her :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.