Anbefalte innlegg

Hei! Snart ferdig å kjøre inn Nybygget motor. Skal gå fra mineral basert innkjørinsolje til vanlig syntetisk motorolje. Lønner det seg å ha i et aditiv i innkjørinsoljen før jeg bytter til vanlig syntetisk motorolje. Tenkte kanskje det er greit å få skyldt utt alle rester etter innkjørinsoljen før jeg fyller på med vanlig syntetisk motor olje. Eller er det bare bortkaste å fluche motorolje før bytte? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et vanlig oljeskift med filter bør holde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en stund siden jeg starta opp selvbygd motor, men husker at jeg begynte med mineral og rett opp på 2-3000 omdreininger for å ikke polere sylindrene. Gjorde dette 15-20min, ny runde mineral inn, så en tur med litt gass og motorbrems. Mineral ut, min valgte syntetiske inn, tut og kjør. 

 

Tatt fritt fra hukommelsen, men noe ala dette har fungert for mange jeg kjenner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Er det normalt at motoren bruker litt innkjøringsolje under innkjøringen av motoren? Det er blitt byttet olje en gang, den ble byttet etter at bilen kun hadde gått noen få mil. Jeg har kjørt 65 mil på innkjøringsoljen og motoren har brukt 2-3 dl olje. Er det normalt? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.