Trenger tips til cambus boks ift ekstralys

Anbefalte innlegg

Har en Touran 11 mod og har forstått at jeg må ha en boks som snakker med bilen slik at jeg ikke får feil og får styrestøm slik at LED bar virker med fjernlysa på bilen.

 

Noen anbefalinger på type?

 

Evt hva jeg ikke burde kjøpe....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte DENNE fra Mekonomen, med klubbrabatt så blir den enda billigere.

Jeg har 150W slim led-bar montert på min 18mod VW Caddy med Bi-xenon og den fungerer uten problemer.

 

Pluss:

- Komplett ledningsnett

- Ferdige ringkabelskoterminaler som kobles rett på batteriet

- Med sikringsholder

- Med standardisert DT-kontakt for led-bar.

- Boksen er i vanntett utførelse og kan monteres i motorrommet, følger med festeanording.

- Bruksanvisning på Engelsk og Svensk.

 

Minus:

- Boksen er "jukse-canbus" og skal fortsatt kobles på fjernlyslederen. (Fordi denne ikke skal kobles inn på can-bus loopen så har den mest sannsynlig volt-sense leder som du må koble til fjernlysledningen. På den måten verken overbelaster den fjernlyslederen som kommer fra bilens styremodul som i værste fall kan overbelaste utgangen eller gi pærefeil-varsel og/eller feilkode. Fordi den er volt-sense så er det heller ingen rele direkte koblet som kan gi transient-spenning når releet slår ut)

- Du må selv identifisere og koble deg på lederen som gir spenning for fjernlyset.

- Det følger ikke med "strømtjuv" (Jeg brukte en strømtjuv som jeg smurte inn med Tec7 etterpå.

- Bruksanvisningen er ikke superdetaljert, så for en uten teknisk kunnskap kan den oppleves uferdig/mangelfull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv canbus boksen Chris-William linker til og har hatt den i ca. et halvt år uten problemer. 

 

Han har god oppsummering av den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.