VW Audi Club Norwegen Vålerbanen del 2 9. - 11. august.

Recommended Posts

Posted (edited)

1530766315_vlerbildebanner19.thumb.png.a8defb20ad3ff6fd43cc9e2be342d744.png

 

Program og priser Våler 9. - 11. august 2019: 

 

For første gang på lenge arrangerer klubben to treff på Vålerbanen for sesongen, og klubbens andre treff på Våler i år går over tre dager med kjøring alle dagene. Campen åpner som vanlig på torsdags ettermiddag samtidig med opprigg fra klubbens side. Alle merker er velkommen på vårt treff.  

I denne artikkelen vil du finne priser og all info du trenger for å delta på klubbens treff i august.  

Vi ses vel der? 

 

Spørsmål kan stilles på forumet https://vacn.no/forums/topic/288586-vw-audi-club-norwegen-vålerbanen-del-2-9-11-august/  (kun for medlemmer). 
 
Priser: 
Inngang kr 50 pr. person, betales i porten, kontant eller med VIPPS id 17639. 
 
Priser for medlemmer: 
1800,- for banekjøring tre dager inkludert obligatorisk forsikring for en sjåfør. 
800,- pr dag inkludert obligatorisk forsikring pr. sjåfør 
200,- i obligatorisk forsikring for passasjerer 
400,- for ekstra sjåfør, dekker kjøring hele helgen, forsikring inkludert. 
 
Priser for ikke-medlemmer: 
2400,- for banekjøring tre dager inkludert obligatorisk forsikring for en sjåfør. 
1500,- pr dag inkludert obligatorisk forsikring pr. sjåfør. 
300,- i obligatorisk forsikring for passasjerer. 
700,- for ekstra sjåfør, dekker kjøring hele helgen, forsikring inkludert. 
100,- for å stille ut bilen på Lørdag, dette er inkludert i banekjøringen. 

 

 

Vi tar cash, kort og VIPPS! 
 
Tips: Tegner du medlemskap hos oss før eller på treffet (600,-) kan du regne på prisene som medlem. 
 
Tidskjema/Program: 

 

Torsdag: 
17:00 - Campen åpner (ned til høyre før innkjøring til baneområdet). 
  
Fredag: 
08:00 - Porten åpner. 
             Sekretariat åpner. 
             Teknisk kontroll starter. 
09:15 – 09:45 – Førermøte. 
10:00 - Banekjøring starter (Sløyfe 1+2+3). 
13:30 - Førermøte nr. 2 (Banen stenges under førermøtet). 
14:15 – Banekjøring fortsetter (Sløyfe 1+2). 
18:00 – Dekktest i sving (Muntlig påmelding i sekretariat, med forbehold om nok deltakelse). 
19:00 - Kjøring avsluttes. 

 

Lørdag: 
08:00 - Porten åpner. 
            Sekretariat åpner. 
            Teknisk kontroll starter. 
09:15 – 09:45 – Førermøte. 
10:00 - Banekjøring starter (Sløyfe 1+2+3). 
13:45 - Førermøte nr. 2 (Banen stenges under førermøtet). 

14:00 - Bedømming utstilling avsluttes. 
14:15 – Banekjøring fortsetter (Sløyfe 1+2). 
15:00 - Premieutdeling utstilling 
18:00 - Akselerasjonstest/Dekktest i sving (Muntlig påmelding i sekretariat, med forbehold om nok deltakelse). 
19:00 - Kjøring avsluttes. 

 

Søndag: 
08:00 - Porten åpner 
11:00 - Sekretariat åpner og teknisk kontroll starter 
12:15 - Førermøte 
13:00 - Banekjøring starter (Sløyfe 1+2+3). Teknisk kontroll stenger for dagen. 
15:00 - Banekjøring fortsetter (Sløyfe 1+2). 

17:00 - Banekjøring avsluttes 
 

Alle 3 sløyfer av banen vil bli benyttet, dette vil det bli informert om på førermøte. 
 
Generell info gjeldende for VACN Våler 2019: 

Hvordan finner du frem? 
Vi bruker beach-flagg som er merket med fargekoding: 

Rødt: Førermøte 

Grønt: Sekretariat 

Gult: Teknisk 

Blått: Utstilling 

 
Frivillige i VACN på treffet: 
Det skal være relativt lett å gjenkjenne oss på treff da vi bærer t-skjorter med CREW på ryggen og eller refleksvest. De fleste av oss har samband og kan raskt varsle om det skulle være noe eller kunne svare på de spørsmål du måtte ha. Merk at noen har egne felt og ikke kan svare på alt nødvendigvis på stående fot. 
 
Overnatting: 
Overnatting SKAL skje på campingen (gressområde) ned grusveien til høyre rett etter at man svinger inn mot Vålerbanen. Området blir låst etter kl.20:00 med fysisk bom. Egen påmelding for overnatting i depot finner du her: PÅMELDING TIL DETTE KOMMER (Merk: Det er begrenset med plasser for overnatting i depot, så første mann/kvinne til mølla gjelder.) 

 
Det er mulig å leie rom på hotellet ved banen. http://www.vaalerbanen.no/hotel/ 
 
Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid. 
Vi henstiller til fornuft ved bruk av musikkanlegg, volumet skal være senket kl. 00:00 og at det skal være helt stille etter klokken 02:00 med tanke på andre deltagere på treffet. Punktet er ufravikelig. 

For depot gjelder følgende, musikken dempes klokken 22 og det skal være helt stille 00:00. 

Vi vil ha vektere på treffet som passer på at alt går greit for seg, hør på de og vær snille og greie. 
Bruk av pitbike, uregistrert ATV eller rusing av motor er ikke tillatt på campingen. 
 
Sikkerhet:  
Sykestue er på banen med ambulansepersonell, meld ifra til VACN-Crew om du eller andre blir syke eller trenger førstehjelp. Brannposter med slukkeutstyr er plassert både i depot, langs banen, samt banemannskap har dette i bilene. Campen har også dette. 
 
Førermøte:  
Førermøtet avholdes i kurslokalene på den gamle kaffeteriaen, gulbygget med tårnet. Vil også bli merket med beachflagg. 
 
Publikum:  
Grunnet tillatt sladd på hele banen er det ikke tillatt å stå i pitlane, eller langs gjerdet mot banen på langstrekka. 
Publikum kan bevege seg på hele depotområdet, tribunen og «observasjonsdekket» oppå det gule bygget  
 
UAVS/RPA (Drone):  
Flyvning av Drone er ikke tillatt, Vålerbanen er en NO-FLY sone.  
Eneste unntak er hvis operatøren innehar gyldig RO1-3-lisens og gyldig forsikring. Dette må medbringes! 
Brudd på dette vil medføre politianmeldelse og beslag av utstyr resten av treffet.  
 
Depotområdet: 


Vann: Det vil være mulig å hente vann ved toaletter/dusj eller ved vaskeplassene. 
 
Toalett: Toaletter vil finnes i den grønne hallen, gult hus ved gocart banen, administrasjonsbygget og i kafeteriaen på hotellet. 
 
Dusj: Det er dusjer i det gule huset ved gokart banen. Selv om porten stenger til depot vil det være en gangdør åpen etter klokken 20, slik at folk kan benytte seg av dusjene. 
 
Mat/drikke: Kafeteriaen på hotellet vil være åpen mens banekjøring pågår, her kan du få både varm og kaldmat samt drikke. Klubben stiller med varme griller som medlemmene kan fritt bruke på kveldstid. Engangsgrill er ikke tillatt. 
 
Søppel: Det blir plassert ut søppelkontainere. Bruk disse. Du kan godt fylle egne søppelsekker og hive dette i kontaineren ved avreise. Forbudt å kaste unødvendige objekter som hele telt, sofaer og andre større objekter da klubben ikke leier inn mer containere enn nødvendig for ordinær camping. 

Hengerparkering: Hengerparkering skal ikke gjøres i depot-området, parkering på grusplassen på innsiden av gjerdet, på grusplassen før hotellet eller nede på camp-området. 

 

Elektrisk port: Området er sikret med høye gjerder og elektrisk port. Hotell / Kafé er utenfor dette området. 
Porten stenges klokken 20:00, så alt personell må være på utsiden av området før klokken 20:00 hver dag. Så fremst du ikke har betalt for en plass i depot. Dør vil være tilgjengelig for å gå inn og ut av. 
 
Pit-lane: 

Det er ikke tillatt med pitbike/sparkesykkel/Segway i pitlane grunnet faren for påkjørsel. 

Personer under 15 år skal følges av voksen til enhver tid. 

Parkering i pit-lane er ikke tillatt. 

 
Annen info: 

 
All bruk av motoriserte kjøretøy i ruset tilstand på camp eller treffområdet er ikke tillatt! Om dette forekommer vil dette bli anmeldt til politiet på stedet og man vil bli bedt om å forlate treffet. 
Politiet vil komme innom treffet og campen med jevne mellomrom i løpet av helga. 

 

Banekjøring: 

VACN har utarbeidet et eget reglement som du kan lese her: 

Reglement for banekjøring i VACN regi 

Dette reglementet er til enhver tid gjeldende. 

Banekjøring er delt opp i tre klasser: 

Klasse 1 - Gatebil med mer enn 5kg pr hk 

Klasse 2 - Gatebil med mindre enn 5kg pr hk 

Klasse 3 - Biler med fullt bur, bøttestol og firepunktsele 

Info om krav til kjøreutstyr og annet finner du i reglementet over. 

Dette er et sporkjøringstreff som vil foregå på sløyfe 1-3 hele helgen.

 

Heatene er fordelt med 20 minutter kjøretid per heat


Sladding er kun tillatt på sløyfe 3, såfremt dette ikke utgjør fare for personell, eller medfører materielle skader. Mer informasjon om dette vil bli gitt muntlig på førermøtene utover dagene. Dette medfører en økt sikkerhetsrisiko, så tilskuere får ikke stå inntil gjerdet. Tilskuere må stå på tribunen, eller på observasjonsdekket.  

 
Har du planer om å komme med driftebil, er ikke dette treffet for deg. 

 
Biler som kan kjøre på VACN treff: 

Alle som skal være fører og/eller passasjerer i bil på banen må ha deltatt på førermøte hver dag (eget bånd for dette vil utdeles på møtet) for å kunne kjøre på banen. 

Alle bilmerker kan kjøre på VACN-treffet så lenge bilen går igjennom klubbens egen tekniske kontroll og fører følger de reglene som er blitt satt.  

Elbiler og elhybrider er ikke tillatt på Vålerbanen.  

Det er ikke krav til skilter på bil, uansett klasse. 

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører: 

De som ønsker dette vil kunne kjøre noen runder med instruktør. 

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Klubben stiller med disse gratis til medlemmene enten om du er ny, ønsker tips til å bli en bedre sjåfør eller om du vil kjøre raskere rundetider. 

 

For uerfarne sjåfører: 

Alle som ikke har baneerfaring bør kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap. Å kjøre med L betyr ikke at du er en dårlig sjåfør. Du kan godt kjøre med L om du ønsker at andre skal gi deg bedre plass ute på banen, klubben er kjent for å ha god kjørekultur og de fleste sjåfører gir deg litt ekstra plass. Vi vil også informere om dette på våre førermøter. 

 
Teknisk kontroll av alle biler: 

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubbens tekniske kontrollører. Mer info om dette i reglementet, et kort sammendrag over de viktigste punktene: 

  • Bremsevæske må tåle minst 200 grader 
  • Biler som går på E85 må merkes tydelig med dette (klistremerker kan fås i sekretariat) 
  • Batteri må sitte godt fast (også de som sitter i originalt feste) 
  • Stoler må være forsvarlig festet (originale stoler med litt "slark" er ok) 
  • Alt av lys på bilen må fungere, dette gjelder også blinklys foran OG bak (i klasse 3 holder det med et kjørelys foran) 
  • dB må ikke overstige 90dB på 4500rpm, målt 0,5m bak i 45graders vinkel ifra eksos. 
  • Bøttestoler i kombinasjon med firepunktsele er kun tillatt om det er bur i bilen. Man kan kjøre med bøttestol uten bur, men da må original trepunktsele benyttes. 

 

Promilletest: 

Promillekontroll vil bli utført uten forvarsel uansett tid på dagen. 

Du kan komme til sekretariatet og blåse om du er usikker på om du er skikket til å kjøre. 

 
Flaggvakter: 
Disse står rundt på banen, i påslipp, i racekontroll og i tårnet. Deres oppgave er å være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring og biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til løpsleder. Han melder så videre til påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/påslipp. 
 
Konsekvenser for fører: 

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff. 

 
Tilsiktet eller utilsiktet utforkjøring: 

Hold til siden hele veien inn og kjør inn i pit på første runde. Spyl av sand/grus for å ikke spre dette på banen. Oppdager du en olje eller kjølevannslekkasje kjører du så fort som mulig ut på gresset for å unngå oljesøl på banen. 

 
Avvik ifra kø-prinsippet i pitlane: 

Biler som har instruktør ombord 

Crewmedlemmer som er med på å arrangere treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, vi mener det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø. 

 
Sammendrag krav til banekjøring for bil, sjåfør og passasjer: 

  • dB-krav satt på Vålerbanen er 90dB. Måling blir utført og logget i teknisk. 
  • Bilen skal være i forskriftsmessig stand 
  • Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll 
  • Det er tillatt med fører + en passasjer. 
  • Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen. 
  • Hjelm skal være på hodet, og alle dører skal forbli lukket inntil du tidligst er inne i depotområdet/pit-lane. Dvs. Selv etter dekkstabelen skal alt være på. 
  • Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK) Brudd på dette gir deg svartflagg. 
  • Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd 
  • Det er gentlemansprinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige steder, og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg. 
  • Klubben har kjørekultur som består av sporvalg, sladd som ikke utsetter andre for fare eller er over evne er tillatt. 
  • Krav til kjørebekleding ut ifra hvilken klasse du kjører i. 
  • Krav til PVC-presenning under bilen om du parkerer på asfalten og bruker bilen til banekjøring. Fører/Eier av kjøretøy som lekker væske på asfalt må akseptere å bli stillt økonomisk ansvarlig 
  • Yngre passasjerer må være minst 150cm, og skal kunne bruke bilens sikkerhetsutstyr uten hjelpemidler. 

 
Vedr bur, bøttestoler og firepunktseler: 

Bøttestoler og firepunktseler er kun godkjent om bilen har veltebøyle eller bur. 

Du får ikke kjøre om du kjører kombinasjon av bøttestol og firepunktsele men ikke bur. 

Du får kjøre om du ikke har bur og benytter de originale beltene i bilen i kombinasjon med bøttestol. 

 
Alle bilmerker er tillatt på banen. 

 

Utstilling: 

Pris: 
100,- pr bil som skal stille ut vag for ikke-medlemmer 
Gratis for medlemmer, husk medlemskort/app! 
 
Vaskeplass: 
Vask av bil vil være mulig i port på enden av den grønne hallen, samt utenfor. 
 
Sted: 
Foran gamle kantinen, det vil være skiltet/informert. 
 
Lørdag: 
08:00 - Porten åpner 
09:00 – Innkjøring til utstillingsområde åpner 
12:00 - OBS! Påmelding og innkjøring utstilling stengt og bedømming av utstilte biler starter 
14:00 - Bedømming utstilling avsluttes 
15:00 - Premieutdeling utstilling 

 
Premier: 

1-5 beste Audi 

1-5 beste VW 

Topp 5 Youngtimer  (20-30år) 

Topp 5 Oldtimer (30+år) 

Topp 3 Luftkjølt 

Beste motorrom 

Beste felg 

Alle klasser premieres, men klasser kan justeres ned til færre pokaler hvis det er få påmeldte. 

OBS OBS! Det er ikke mulig å melde seg på utstilling etter kl. 12. 
 
Merk: Det er ikke tillatt å kjøre inn på utstillingsområdet uten utstillingslapp i vindu/montert på bil. Utstillingslapp får du i sekretariat. 

 
 
Ta hensyn til hverandre, det er få vaskeplasser og det er mange om vannhullet, så del på det som er. Tørking av bilen skal tas utenfor vaskeplassen. Det er asfalt på hele område hvor utstillerne skal ferdes og vi ser helst at dere frigir vaskeplassen til vasking og ikke okkuperer plass for å tørke av bilen. 

Edited by Daniel Olsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nye dekk på S4en, klare til litt slitasje :D #hype

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryddig informasjon. : ja : Vi stiller som vanlig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiller og satser på nok ett flott treff!👍👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Påmelding til camping i depot gjøres her. Les gjennom alt og husk at det er bindende påmelding og ingen refusjon. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gjerne lik og del innleggene på facebook fra klubben og eventet selv. :) Og inviter så mange du kjenner, det hjelper oss godt å få litt delinger fra dere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 20.7.2019 den 17.35, Daniel Olsen skrev:

Elbiler og elhybrider er ikke tillatt på Vålerbanen.

 

Hei, vet du hvorfor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 timer siden, Erling Brunes skrev:

 

Hei, vet du hvorfor?

Mest sannsynlig pga om de begynner å brenne må de få lov å brenne ut da slokking ofte ikke hjelper. Og da må banen stenges til brannen har gitt seg, pluss at asfalten der bilen står blir ødelagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, da får jeg være 2 personen som svarer på samme medlemmet. Makan til service her altså.

 

Det ER mulig å slukke en elbilbrann, hvis det er fyr i deler som ikke er spesifikt til høyspenningspakken så er det som en vanlig bilbrann.

MEN, det er 2 nye faremomenter med elektriske kjøretøy og det er

1. Faren for elektrisk støt for rescuepersonellet om det har blitt mekanisk skade slik at batterispenningen ligger til karosseri (ligger typisk imellom 260-340VDC, men forskjell på bilmerker, modeller og batteristørrelse) Her er det rescuepersonellet som ikke føler seg trygge.

2. Blir det fysisk skade på batteripakken, enten som følge av batteripakkefeil, overopphetning eller fysisk skade som metall som har trengt igjennom platen så går brannen over i en kjemisk brann og det krever VELDIG store mengder vann. Vann som ikke rescueteamet, lastebilen på Våler med 5000l vann eller det lokale brannvesenet har nok mengde til å slukke med. Vålerbanen har ikke spesifikt nedlagt forbud for dette i år, men stiller klubben økonomisk ansvarlig, skulle det bli brann som skader banen, inventar, løsøre og potenseilt driftstans så har ikke klubben anledning til å dekke dette.

 

Enn så lenge så er dette da årsaken til at elektriske og hybridbiler ikke kan kjøre på klubbens treff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Får håpe flere er frempå og melder seg på akselerasjonstesten på lørdag. Nå har det ikke vært kjørt noe slikt siden vi bytta til sviktakslinger :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 timer siden, Andreas Olsvik skrev:

Får håpe flere er frempå og melder seg på akselerasjonstesten på lørdag. Nå har det ikke vært kjørt noe slikt siden vi bytta til sviktakslinger :D

 

Huk tak i de du kan på torsdag og fredag, så skal jeg gjøre det samme og kommer til å spørre på førermøtene på fredag og lørdag om det er noen som skal være med på akselerasjonstesten. :) Åpent for alle!

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutter siden, Daniel Olsen skrev:

 

Huk tak i de du kan på torsdag og fredag, så skal jeg gjøre det samme og kommer til å spørre på førermøtene på fredag og lørdag om det er noen som skal være med på akselerasjonstesten. :) Åpent for alle!

 

Kan jeg stille opp med Møller sin Crafter? 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutter siden, Daniel Bakke Randby skrev:

 

Kan jeg stille opp med Møller sin Crafter? 😁

Har den launch control? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutt siden, Andreas Olsvik skrev:

Har den launch control? :D

 

Med Bakke Randby bak rattet har den i alle fall LØNSJ-kontroll! :D:D;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutter siden, Daniel Bakke Randby skrev:

Ingen tillit...

Såså ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 timer siden, Daniel Bakke Randby skrev:

Ingen tillit...

Masse tillitt, vi bare konstaterer fakta. Du ble litt sulten når du leste "lønsj", bare å innrømme. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, Anders Steen Thoresen skrev:

Masse tillitt, vi bare konstaterer fakta. Du ble litt sulten når du leste "lønsj", bare å innrømme. :)

BLE sulten...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutter siden, Robin Stoneman skrev:

Gjennomføres utstillingen uansett vær?

Selvfølgelig, bilene tåler vann. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akkurat nå, Anders Steen Thoresen skrev:

Selvfølgelig, bilene tåler vann. 😉

WOW! Mind blown xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutter siden, Robin Stoneman skrev:

WOW! Mind blown xD

Hehe. Er dessverre mange som blir hjemme om det regner så skulle tro noen biler ikke tålte det. 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutter siden, Anders Steen Thoresen skrev:

Hehe. Er dessverre mange som blir hjemme om det regner så skulle tro noen biler ikke tålte det. 😀

Tviler ikke på at folk holder seg hjemme desverre. Har ikke vært på noen treff i år så det klør jo litt i fingra selv om det er et stykke å kjøre opp dit for den gamle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.