Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,har bare en ting jeg lurte på...Har kjøpt meg stab stag forran nå,så lurte jeg på hvordan dere har festet stabstaget..BLir de bare skrudd ned i dempertårnet,eller tar jeg helt feil : klø : Lurer på det samme bak mellom støtdemper tårnene? Bilen er forresten en Golf2

 

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbeinsstag (stabstag er krengningshemmer, som f.eks. Golf GTI er levert med originalt) på G2 skal bare skrus rett i fjærtårnet foran. Bak finnes det to typer: En som monteres mellom innerskjermene bak (må nødvendigvis borre i innerskjermene) eller den andre typen som skrus fast på toppen av demperne. Sistnevnte har ikke all verden for seg. Den er best egnet til å bøye stempelstengene på demperne med (og det vil vi jo helst unngå).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp denne tråden igjen jeg, er da snakk om en G3, vurderer å gå til innkjøp av ett stabstag, men hvil jeg kjenne noen endringer når jeg kjører på godt svingete vei i bra driv? hva hjelper stabstaget til med?

 

Skal det monteres når bilen står på bakken eller når den står på bukk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp denne tråden igjen jeg, er da snakk om en G3, vurderer å gå til innkjøp av ett stabstag, men hvil jeg kjenne noen endringer når jeg kjører på godt svingete vei i bra driv? hva hjelper stabstaget til med?

 

Skal det monteres når bilen står på bakken eller når den står på bukk?

stabstaget hindrer at bilen krenger i svinger og hindrer at karosseriet ruller så mye.....karosseriet kan faktisk vri seg flere cm når en kjører i en sving, og du burde nok montere den når bilen står på bakken..men anbefaler at du får ett underliggende stab stag også og eventuelt ett mellom dempertårna bak bare for og gjøre det komplett ta en titt på funtec.com du vil da få en mye mer stabil bil når du kjører hart i svinger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabstag overfører vekt fra et hjørne av bilen til et annet og hindrer krenging. Fjærbeinsstag hindrer vridninger i karosseriet.

 

Stabstag vil normalt gi større forbedringer i kjøre egenskaper enn fjærbeinsstag. Stabstag vil gi bedre veigrep, uten å måtte gå over til stivere dempere/fjærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.