#1 Skrevet Juli 4, 2005 Når jeg har 80-130 km/t så syns jeg bilen er litt sigen på ræva, som om den ligger å flyter når jeg svinger.... Noen tips va det kan være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2005 Start med en basic sjekk av alt, det er ofte det enkleste Foringer, stabilisatorstag, støtdempere, fjærer, dekk (?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2005 "Myke" dekk eller lite luft i dekkene kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2005 Hadde samme problem selv på en Audi 80 92mod.. Da var d foringene i bakstillinga som var slitt. Trodde også d var dekktrykket den gang.. Men nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2005 får ta en sjekk på dette litt seinere i uka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2005 Jeg har hatt svømming i bilen min i ett år og ingen har funnet ut av feilen. Og jeg merker svømmingen veldig bra i hastigheter over 90-100 km/t. Forferdelig slitsomt !! Jeg har byttet dempere, fjærer, side forringer bak, stab.stag forringer foran. Testet med mye og lite luft i dekka. Ingenting har hjulpet !!!! Har kjøpt forringer til bærearmen foran, de 2 store bak og nye camberstag som skal på bilen så fort som mulig. Hvis det fortsatt er svømming, så skal jeg sjekke styrestagene som er festet i fjærbeina. Er det ikke bra da, så MÅ det være gummi / felg. Hadde dunlop på felgene mine fo 2 år siden og da var alt PERFEKT....men mulig det skjedde noe med bilen iløpet av vinteren, fordi da jeg skulle legge over til sommerfelgene med ny gummi, så var det svømming fra første sekund. Skulle egentlig ha prøvd dunlop gummi igjen, men syns det blir dyrt å betale 7000 kroner for å teste ut dette .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2005 Roten til problemet kan være : - Slitte camberstag bak - Slitte foringer i for- eller bakstilling - Støtdempere - Hjulstilling på bærtur ->firehjulskontroll Har hatt dette problemet selv ... kostet mange penger Har byttet det meste av foringer i for- og bakstilling. Camberstag bak, yttre styreledd H-V er byttet. Dette uten at bilen ble helt stabil, spesiellt når veibanen er sporete. Har og byttet til kraftiger stabstag bak. Løsningen på min bil ble firehjulkontroll/justering. Lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...