#1 Skrevet August 18, 2019 (endret) Passaten til samboeren går i nødmodus ved hard belastning i 3.gir (eller høyere gir) i bratt motbakke. Tenkte først dette kunne være ladetrykksregulator (n75) men denne ville vel gitt feilkode? Hvor i motorrommet er n75 ventilen eventuelt? Kun 1 feilkode, det er på ladetrykk (positive deviation) Bilen går som den skal, men går somsagt i nødmodus ved hard belastning av og til. Kan også «fuske» litt smått av og til. Har også merket en høy turbolyd rett før 2000rpm det siste året (merkeverksted sa dette var normalt, noe det ikke høres ut som)..... Bilen har kun gått ca 112 tusen km..... Passat 3c 2007 1.9 TDi Noen som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2019 (endret) Ingen som kan hjelpe/komme med tips? Utrolig vanskelig å komme til VNT mekanismen på turbo, sykt trangt....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2019 Jeg hadde en amarok som oppførte som tilsvarende. Da var det et trykkrør som hadde sprukket, så ved høy belastning ble det ikke nok trykk, og bilen gikk i nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2019 Hvis det er feilkoden "Charge Pressure Control: Positive Deviation" du har fått, så er det enten VNT eller N75. Jeg ville begynt med N75, for det er ikke garantert at den genererer feilkode - Det kommer ann på defekten. Det er vel både enklest å komme til, og billigst å bytte.. Siden det er for høyt trykk, så kan du sikkert utelukke slanger etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2019 (endret) Har erfaring med omtrent tilsvarende feil, da var det VNT mekanismen som satt fast, slik at turboen ble overspunnet (pga liten A/R). Årsaken var koks og dritt, pga EGR. Feilen (nødmodus) oppstod da, ved kraftig akselerasjon fra lavt turtall. Ved akselerasjon over 3000rpm, gikk alt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...