Oljeskift på bil med nybilgaranti.

Anbefalte innlegg

Litt teit tråd tittel men det tåler dere! 

Det som er greia da er at jeg har en VW Caddy som bruksbil og nå er tiden inne for 90 000 service. Problemet er at jeg tenkte på det litt sent så er 4 uker ventetid før det var noe ledig på verksted

Men sånn utenom at man ikke får stemplet i serviceboka, mister man nybilgarantien f.eks med og ta servicen selv? 

Har jo garanti til 200 000km på caddy. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke helt svar på det du spør etter, men kan hvertfall bruke f.eks Mekonomen verksteder eller andre godkjente verksteder (må ikke bruke møller verksted) og beholde garantien som før, på min gammle bil tok jeg hovedservicene (hver 30000km) på verksted også tok jeg oljeskiftservicene (hver 15000km) selv og da beholdt jeg hvertfall garantien på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt googling fant jeg svaret selv, og det du sier stemmer. Og man kan ikke ta den selv hvis du vil beholde garantien. Har vel med at du må dokumentere at bilen er tatt vare på sånn det er tiltenkt. 

Fått tilbud fra et ikke merkeverksted jeg tenker og benytte meg av. Nærmeste Møller skulle ha 8400kr noe jeg syns er helt utrolig og også uaktuelt. 

Det andre verkstedet skulle ha 3800kr og er et godkjent verksted.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.