Bilen stoppa plutselig,og starter ikke igjen.Audi 90 2.2E

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er blitt den stolte eier av en 1985 Audi 90 2.2E. : rock :

Bilen er gått bare 320',og fungerte fint de første 70 milene til sverige.

Men da jeg kom hjem til Lillehammer,så stoppa den plutselig.

Jeg ble stående i 2-3 minutter i en bratt bakke pga. en olding som burde

vært fratatt lappen,men da jeg endelig fikk kjørt forbi og kom meg opp bakken,så stoppa den på toppen.

Da jeg kjøpte bilen så merket jeg godt at bilen slet litt med vibrasjoner på tomgang,så jeg lurer kanskje på om pumpa hadde problemer med å forsyne motoren på tomgang,men den fungerer fint ved gasspådrag.

Lurer på om kanskje de minuttene i bakken med pumping av bensin i 45 grader helling til slutt tok knekken på pumpa.Bensintanken på min sitter bak teppet,inntill baksetene,så da ligger vel pumpa under bilen foran venstre hjul?

etter å ha stått en stund så starter den på første forsøk,men dør så ut igjen

med en gang.Den hikster ikke eller hoster en gang,bare dør ut som når du slår av motoren.Den starter også på startgass,så tenning er ikke problemet.Jeg har lest en del her på forumene om rele til bensinpumpa,så den skal skiftes i morgen,men hvis det er NOEN DER UTE som vet hva dette kan være,så er jeg takknemlig.Regner med at det vil hjelpe å skifte bensinpumpa.VIL SÅ GJERNE KOMME MEG TIL RUDSKOGEN TIL HELGA,OG TIL AUDITREFFET. :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo måle om pumpa får strøm, så slipper du og bytte rele unødvendig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel være en idè å sjekke bensinslanger for lekasje,evnt fremmedlegemer i sytemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at den kan starte ett lite sekund for å dø ut igjen minner merkelig om død bensinpumpe. Hadde en A100, 92 modell da, som hadde går beskjedne 299' da pumpa gav seg mens jeg stod på Narvesen 300 meter hjemmefra (heldig jeg..)

På denne bilen iallefall hører en godt pumpa bygge opp trykk i 1-2 sekunder når en vrir på tenninga, for så å stoppe. Det gjorde den ikke når den ikke virka. Slik er det på A4'n jeg har nå også, så tipper dette er ganske standard at den gjør det.

Er du heldig ligger pumpa i tanken, da er det en fordel å tappe ut litt bensin før bytte har jeg funnet ut... ( min var nesten full da det skjedde..)

Tipper pumpene er en slitedel som holder ca 300' km..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg sikkert hvor bensinpumpa sitter?

Bensintanken i denne sitter jo på høykant inntil seteryggen,så da er det vil ikke noen pumpe i tanken : haha : ?

Har lest at på audi 100 så sitter det en bensintrykkregulator ved bakjulet,er det der pumpa også sitter?

Men på audi 100 så ligger tanken under bilen,ikke inntill seteryggen.

Takk for alle tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På audi 100 ligger pumpa i tanken...

Så det kan nok hende du må "bade" ;)

Jeg har kjørt tanken helt ned til bensinpumebytte i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger på venstre side under, rett bak ein "kant på gulvet". ofte litt rust i området, kan vere årsak. Pumpa skal gå litt når du vrir på tenninga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er pumpa innkjøpt,og jeg venter i spenning på monteringen i kveld........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.