Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 93 model S2 som det har vært slark i bakdiffen på helt siden jeg kjøpte den får 5 - 6 år siden. Jeg mener jeg har hørt at det er en syke på dem, stemmer det? Er det noe som er relativt enkelt å fikse på, eller burde jeg få tak i en ny diff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei jeg har en 93 model S2 som det har vært slark i bakdiffen på helt siden jeg kjøpte den får 5 - 6 år siden. Jeg mener jeg har hørt at det er en syke på dem, stemmer det? Er det noe som er relativt enkelt å fikse på, eller burde jeg få tak i en ny diff?

 

Jeg vil anbefale deg å jekke opp bilen på bukker bak eller heise opp bilen i en løftebukk. Sjekk alle tre festene/foringene til bakdiffen, opplagringa til mellomakslingen og vri på flensen inn på diffen og hver av flensene på siden. Det kan være flere steder det er slark.

 

Min gamle bakdiff smalt det i hver gang jeg rygga. Den ble aldri åpna, men bytta til en brukt enhet. Diffen som er på bilen min nå er helt demontert, vaska og shimsa opp på nytt med nye simringer og spennhylse til pinjongen. Det er vanskelig å få tak i brukt diff i god stand for tiden. De er også dyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.