Trenger hjelp Godkjenning av Rs2 oppsett

Anbefalte innlegg

Hei
Trenger litt hjelp
Audi s2 3b coupe 1992

Har hatt bilen på EU kontroll I dag
Fikk mangel på
Rs2 bremser foran 323mm Audi A8 Bremseskiver og 996 caliper med originale rs2 fester og skruer
For korte bremseslanger foran til 996 caliper 
3 toms eksos
Og motor er trimmet til  rs2 effekt 350hk 

Hva er veien til å få dette godkjent i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke svar på spørsmålet ditt men hvordan ser dem vilket oppsett du kjører med? Masse ombygginger i motorrom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor rommet ser slik ut 

IMG_20180207_125100.jpg

IMG_20180207_125108.jpg

IMG_20180207_125112.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo bra ut men greia er at man ikke må se trim og det gjør dem lett hos deg. vet om flere som har Eu godkjent biler med både 6 og 700hk uten problem men det er mere diskre bygge en din. En annen ting er jo hvor du tar kontrollen hen. Noen er alt for regelryttere og noen er litt mere fleksible med kontrollen ang trim,støy og avgass feks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt starter med en god søknad og dokumentasjon. Nå ser jo motorrommet ditt veldig orginalt å fint ut bortsett fra en silikonslange,så har du fått feil på trim? Eller vil du bare ha rs2 oppsett godkjent? Jeg ser jo bremse feilen.. (selv om jeg ikke er enig med kontrolløren)

Generelt liker ikke BT at det mikses bremser fra ymse biler,men argumenterer du bra er alt mulig!👍 En annet triks er å ha en "låne bort bilen"knapp på n75.. en bryter og en motstand så du kan sette n75 ut av funksjon uten sette feilkode/limp home..da går bilen kun på grunntrykk/fjør trykk på EU kontroller.. gammelt jungel triks jeg lærte av Cato Andersen her inne....😉 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jon Olav 

Jeg ønsker å godkjenne trimmet i bilen ca 355 hk

Har du oppskriften på n75 hvordan koble ut den og hvilken motstand brukes 

Nå ha har ikke orginal styreenhet kjører på vems v3 pnp Audi 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner.. det jeg har gjort på biler med uorginal/åpnet ecu,er å dokumentere effekt.. så må du nok ha dokumentasjon på at chassiset tåler effekten/momentet. Det jeg nok ville gjort her,er se om jeg kunne finne f.eks noe tüv på noen chipper eller tuning selskaper som MTM,SMS eller lignende som kommer så nære din effekt som mulig. Evt mappet motoren så nær effekt du kan finne dokumentasjon på..
Hvis du kan f.eks kan finne papirer på at s2 og rs2 har samme chassi,burde det være enkelt å få godkjent din med Iallefall 316hk. +15%? 

det er ingen fasit egentlig..mange har fått godkjent diverse motorkombinasjoner og har kommet frem til målet på mange forskjellig måter,men alt starter med en god søknad og dokumentasjon.. og kansje til og med en liten tur bortom en trafikkstasjon og snakka litt med en på teknisk.. så kan du kansje få litt info om hva de liker å se av dokumenter..

 

Siste bilen jeg godkjente motorbygge på var en golf2 1.3l til golf2 g60 Turbo. Jeg hadde papirer fra møller til g60 og siden jeg ikke skulle benytte kompressor måtte bilen i bremse benk for å dokumetere faktisk effekt. Brukte orginal ecu,men måtte sef bytte chipper pga turbo,så da siden ecu var uorginal krevde BT bremsepapirer på effekt.

 

Jeg husker det går/har gått en vanlig 80q b3? i klubben her ombygget til rs2 sedan om jeg ikke tar helt feil,så du burde ha en fair tjangs til å få til dette du også!👍 

 Burde jo og være noen her inne med mer kompetanse på dette enn meg og,som har gjort lignende eller akkurat det samme før.. hadde jeg trodd!??😀


ønsker deg lykke til!!👍👍👍👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Jon Olav har jo da ombygging "innad" av hva som er levert på Golf 2 karosseriet, her blir det jo litt mer vrient for deg som har S2 Coupe og ønsker RS2 oppsett.

 

MEN, jeg synes det virker smart å vise til en sammenheng mellom motoroppsett og bremser, mest mulig i lys av hva som er fabrikksstandard på RS2. Dog frykter jeg intensjonen er god, men veien lang å gå, som typisk gjør ting mer "spiselig" for norsk godkjenning om du har et sertifikat fra en annen instans.

 

når det er sagt kom jeg umiddelbart til å tenke på den gamle sedanen som gikk på NBS, den mener jeg fikk godkjent RS2, og tipper fler har fått det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største utfordringen her er å finne noen som kan dokumentere at chassiset tåler effekten. Du kan ikke vise til at chassiset er brukt til så stor motoreffekt fra fabrikk. Da gjelder det å finne ut om det fantes noen store tunere i Tyskland som har Tüv godkjent noen trimsatser, feks SMS eller ABT. Eller om det finnes andre amatørbygg som er godkjent på annen måte eller hvor Biltilsynet i gamle dager selv gjorde en teknisk vurdering. Ikke sikkert at sistnevnte automatisk kan gi suksess like bra som en Tüv godkjenning.

 

Mon tro om det ikke fantes en form for Coupe med utbygde skjermer med rundt 400 hk, som var godkjent og til salgs her i klubben? Kanskje 7-8 år siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye synsing ute å går når det gjelder godkjenning av ombygde biler, ikke vondt ment. Dette er ikke vanskelig å få godkjent. Jeg har vært i kontakt med Kashaf. Dere kan se info i tråden min:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.