#1 Skrevet Oktober 20, 2019 Konemor var å hentet seg "ny" bil i helga. Det ble en mk6 2010 modell Golf med den spilleren som er vist på bildet. 1. Hva er benevnelsen på denne spilleren? 2. Den har original DAB, finnes det noen plug'n'play løsning for å få denne oppgradert til DAB+ ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2019 Ser ikke helt hva dette er, men om uten navi, trolig en RCD 310. For min 2011 Golf (med DAB uten+) fant jeg en nyere rimelig + versjon på finn og fikk kodet den mot bilen. Ble jo da helt originalt. Men det finnes sikkert mange andre muligheter. Fikk til og med solgt den gamle uten +! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2019 (endret) Stor skjerm uten navi er RCD-510. Edit: Mener den må bygges om for å få DAB+. Det letteste er nok å bytte ut spilleren. Det ligger to stk originale på finn, begge priset rundt 5500k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2019 Jah, har sett de på finn. Men frøkna må vurdere om DAB+ er verdt 5.500,- Det finnes oppgraderingskit, men da må ho enten deaktivere media in-delen på spilleren hun har, og det er nesten viktigere å ha det enn DAB+ tenker jeg vertfall.. Så vi får se, hadde det vært mulig å bare plug'n'play for å få det integrert for en rimelig penge så hadde det vært greit. Er både bluetooth-lyd, aux-in, ipod-dock, SD-kortleser og CD(sikkert aktuelt å bruke..) i den, så det lar seg jo gjøre å spille av lyd på en eller annen funky måte. Men det hadde vært fancy med DAB+ også da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2019 Mulig jeg var heldig, gjorde dette før FM og DAB ble slukket, tror jeg betalte rundt 2000 pluss 500 i koding minus 500 for den gamle. Kanskje bare følge litt med på finn framover? 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2019 Ja jeg må nok det, men jeg tror markedet er mer våkent på slikt i dag enn før FM slukket.. Jeg har søkt på finndel.no og nbfbildeler.no og alle som ligger der er kun med DAB uten +. Så ja, får følge med litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2019 Relevant tråd: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2019 Lite spørsmål. Om denne har Media-in, er ikke en USB-Media in kabel, samt Dension DBU3GEN en ting å vurdere? Gjorde dette på Roomsteren sin Amundsen (RCD-310) for å få DAB+, er kjempeenkelt og som å spille minnepinne med MP3. Da har dere en løsning for 2000kr. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2019 Men blir den 100% integrert med OEM styringssystem? Jeg tror vi ender med å ikke gjøre noe som helst, siden det er både bluetooth, jack-in, ipod-dock, SD-minnekort og CD på den slik den er, så tilkoblingsmulighetene for å spille fra spotify og whatnot er jo definitivt tilstede, jeg tenkte bare det var en liten duppedings man kunne bytte for å oppgradere DAB-modulen i originalspilleren til DAB+, men slik var det altså ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2019 (endret) Litt usikker hva jeg skal si om det... Dension boksen simulerer jo DAB+ kanalene som .mp3 filer, så man sitter jo på ratt eller enhet og skipper mellom spor. Men den viser ikke dynamisk radiohidden for sendinger/programmer osv nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2019 Jeg har Dension-løsning i A6'n også, så jeg vet at det fungerer sånn ca OEM-ish, men ikke helt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 22, 2019 Det jeg har litt lyst å prøve er en slik enhet som dette..https://graviton.no/volkswagen/42-353-volkswagen-9-universal-touch-dsp.html?fbclid=IwAR1WoyU7ox6u-UH_9TChKslDmAF9DAIITJPyMINe3tpuJMnUrAMazBdTEnk#/28-cputypes-px6 Jeg vet dette er mindre OEM enn noen av de andre løsningene, men siden 100% OEM er så jævla dyrt så hadde det vært moro å se hva disse enhetene får til. Jeg tror som sagt ikke det blir så vi gjør noe med dette, ikke nå vertfall. Men kanskje en gang i fremtiden, og da har sikkert disse enhetene utviklet seg enda mer også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...